نخستین رقیب اوباما مشخص شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۰۵:۱۰ کد : ۱۳۴۰۲ سرخط اخبار
واحد مرکزی خبر نوشت:

میت رومنی بازرگان آمریکایی روز پنجشنبه بطور علنی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای رقابت با باراک اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال دو هزار و دوازده میلادی اعلام کرد.

وی در حال حاضر و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در بین جمهوریخواهان از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات درون حزبی برخوردار است. رومنی شصت و چهار ساله و فرماندار پیشین ایالت ماساچوست در شمال شرقی آمریکا، در جریان اعلام نامزدی خود در یک نوار ویدئویی، پیش از هر چیز به موفقیت‌های خود در زمینه تجارت اشاره کرد.وی با انتقاد جدی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا، بر روی ضعف‌های دولت وی در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

این انتقادها در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا هنوز از بدترین بحران اقتصادی خود از سال هزار و نهصد و سی میلادی تاکنون رهایی نیافته است. رومنی نامزدی خود را از مزرعه‌ای در استراتهام در ایالت نیوهمپشایر در شمال شرقی آمریکا اعلام کرد که بطور سنتی نقشی کلیدی در انتخابات درون حزبی ایفا می‌کند. وی از آن جهت برای عامه مردم شناخته شده است که در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در سال دو هزار و هشت میلادی برای نخستین بار اعلام نامزدی کرد اما با فاصله‌ای اندک، رقابت را به جان مک کین واگذار کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، میت رومنی در زمینه سیاست خارجی نیز از سیاست اوباما در قبال اسرائیل انتقاد کرده و گفته رئیس جمهور آمریکا نیز مانند کشورهای اروپایی به دیده  تردید به این رژیم نگاه می‌کند.وی با این حال از صدور دستور اوباما به نیروهای کماندویی آمریکا برای کشتن اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان استقبال کرده است.

نظر شما :