اسرائیل خواستار حمایت معنوی از مخالفان در ایران شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۶ کد : ۱۳۳۹۰ سرخط اخبار

معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار منزوی کردن سیاسی ایران، اعمال فشار بیشتر از طریق تحریم‌های بین‌المللی و حمایت از فعالیت مخالفان در این کشور شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "موشه یعالون " معاون نخست وزیر اسرائیل و وزیر مشاور در مسائل راهبردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مسکو اعلام کرد که مقامات تل آویو خواستار منزوی کردن سیاسی ایران، اعمال فشار بیشتر از طریق تحریم‌های بین‌المللی و حمایت از فعالیت مخالفان در این کشور است.

یعالون با تاکید بر اینکه درست ترین راه به انزوای سیاسی کشاندن، اعمال فشار از طریق تحریم‌ها و حمایت معنوی از مخالفان، از جمله تهدید نظامی واقعی است، به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

این مقام اسرائیلی همچنین گفت: ما آشکارا اعلام می‌کنیم که گزینه نظامی در رابطه با ایران آخرین اقدام خواهد بود، ولی اگر بکارگیری ابزار دیگر برای متقاعد کردن ایران کافی نباشد، کسانی در جهان هستند که آماده حمله به ایران باشند.

معاون نخست وزیر اسرائیل پیش از سفر به مسکو نیز اعلام کرده بود که در صورت نیاز ممکن است برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران دست به حمله نظامی پیش‌گیرانه زده شود.

یعالون گفته بود: ما بسیار امیدواریم که جهان متمدن به این درک برسد که چه خطراتی از جانب ایران وجود دارد و به اتفاق یکدیگر اقداماتی برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای از جانب ایران اتخاذ کنند، هرچند اگر لازم باشد تا به حمله نظامی پیش‌گیرانه دست زد.



نظر شما :