استقبال ایران از لغو وضعیت فوق العاده در بحرین

۱۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۵ کد : ۱۳۳۷۶ سرخط اخبار

در پی اعلام پایان یافتن حالت فوق العاده در کشور بحرین مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه این اقدام را گام مناسبی در توجه به مطالبات مردم تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت استقلال و حاکمیت بحرین اظهار امیدواری کرد نیروهای نظامی خارجی که خود مهمترین عامل ناامنی در کشور هستند بطور کامل از بحرین خارج شوند و مطالبات مردمی که از راههای مسالمت آمیز مطرح شده مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم مشکلات بوجود آمده در بحرین امر داخلی این کشور می باشد و استمرار حضور نیروهای نظامی خارجی وضعیت را پیچیده تر خواهد نمود.

امیرعبداللهیان افزود: انتظار می رود مقامات بحرین در ادامه روند اصلاحات در کشور ، با نگاهی واقع بینانه با احترام به حقوق شهروندی مردم و تکمیل روند سیاسی گام برداشته و با انجام اقدامات عملی ، ملموس و اعتماد ساز ، شرایط را با حکمت و درایت مدیریت نمایند.

لازم به ذکر است دستگیری گسترده مردم و شکنجه منتهی به شهادت تعدادی از آنها ، هجوم به منازل و ضرب و شتم مردان و زنان ، برپایی دادگاههای نظامی(بدون برخورداری از حق وکیل) و صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس ابد ، تخریب و تعرض به مساجد ، حسینیه ها و اخراج بیش از 1600 تن از شاغلان در بخش دولتی و خصوصی از رویدادهای اخیر در بحرین بود که با اعتراض مجامع حقوق بشری مواجه شد.


نظر شما :