هزینه 1/44 میلیارد دلاری برای تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان

۱۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۳۳۷۵ سرخط اخبار

بدنبال بیانیه دولت آلمان در خصوص تعطیل نشدن فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در آینده‌ای نزدیک، وزارت دارایی آلمان هزینه تعطیلی نیروگاه‌های این کشور را سالانه معادل 1.44 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت‌ژورنال "، "مارتین کوتادوس "، سخنگوی وزیر دارایی آلمان امروز اعلام کرد که احتمالا آلمان سالانه حدود 1.44 میلیارد دلار را به دلیل توقف تدریجی فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای، در قالب درآمدهای مالیاتی از دست خواهد داد.

"آنگلا مارکل "، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گذشته، از برنامه‌ریزی خود برای تعطیلی هشت رآکتور از هفده رآکتور هسته‌ای آلمان و توقف فعالیتی سایر رآکتورها تا سال 2022 میلادی خبر داد.

سخنگوی وزیر دارایی آلمان در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: احتمالا تعطیلی این هشت رآکتور هسته‌ای، باعث هدررفت 1.44 میلیارد دلار از مالیات جدیدی می‌شود که دولت آلمان اوایل سال جاری میلادی، برای میله‌های سوخت هسته‌ای رآکتورها اعلام کرد.

این در حالیست که آلمان، پیشتر انتظار داشت تا سالانه حدود 2.3 میلیارد یورو از طریق مالیات بدست آورد و از این طریق میزان کسری بودجه دولت را کاهش دهد.

کمپانی انرژی آلمان موسوم به E.ON AG نیز روز گذشته اعلام کرد که بدنبال تعطیلی این رآکتورهای هسته‌ای، میلیاردها یورو از دولت خسارت خواهد گرفت؛ هم بدلیل پرداخت مالیات مربوط به میله‌های هسته‌ای و هم اینکه با تعطیلی این رآکتورها، نیروگاه‌های برق هسته‌ای آلمان، در مدت زمان برنامه‌ریزی شده، قادر به فعالیت نیستند.



نظر شما :