دستور عمرو موسی علیه سیگار

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۳۳۷۰ سرخط اخبار
مهر- در حالی که سازمان بهداشت جهانی از مرگ 6 میلیون سیگاری طی امسال خبر داد، "عمروموسی" دبیرکل اتحادیه عرب سیگار کشیدن در مقر این اتحادیه در قاهره را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی محیط، دبیرکل اتحادیه عرب شب گذشته با صدور دستوری سیگار کشیدن در دفاتر کارمندان و سالنهای مختلف مقر این اتحادیه در قاهره را ممنوع اعلام کرد.

عمروموسی این تصمیم را در راستای همکاریها میان اتحادیه عرب و سازمان بهداشت جهانی دانست و افزود: «تصمیم ممنوعیت کشیدن سیگار در مقر اتحادیه عرب را همزمان با روز جهانی مبارزه با دخانیات اتخاذ کردیم تا بر حق همگان در بهره مندی از بالاترین سطح بهداشتی تاکید کنیم.»

از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: نبا توجه به عدم فعالیت جدی دولتها در زمینه مبارزه با دخانیات بیماریهای ناشی از سیگار (تنباکو) تا پایان امسال 6 میلیون نفر را به کام مرگ می کشد.»

بنابر این گزارش، این تعداد مرگ و میر هم افراد سیگاری و هم افرادی را که در معرض دود سیگار قرار می گیرند را شامل می شود. البته بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات تا سال 2030 به 8 میلیون نفر در سال می رسد.

نظر شما :