صالحی سفر به عربستان را تکذیب کرد

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۳۳۶۱ سرخط اخبار
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دلیل بروز مشکل در پرواز روز گذشته مرکل از آلمان به هند را اشتباه بودن کد اعلام شده از سوی خلبان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، کاظم جلالی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سئوالی درباره عدم اجازه به هواپیمای حامل مرکل صدر اعظم آلمان برای عبور از مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت: چون ساعت پرواز تغییراتی داشته است در نتیجه خلبان کدی که اعلام کرده بود اشتباه بوده و براساس آن معطلی ‌هایی بروز کرده است.

جلالی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه و معاونانش گفت: طبق روال معمول کمیسیون امنیت ملی جلساتی با وزیر امور خارجه و معاونانش برگزار می‌ کند که شب گذشته این جلسه به میزبانی کمیسیون امنیت ملی برگزار شد.
 
وی گفت: گزارش وزیر امور خارجه و معاونانش در مورد مهم‌ ترین مسایل مربوط به سیاست خارجی و تحولات منطقه و نیز خیزش‌های عظیم اسلامی از جمله محورهای این جلسه بود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرهای خود را مطرح کردند و یکی از بحث‌های مهم این بود که در بحث سیاست خارجی آنچه باید مدنظر باشد تعقیب نظرات مقام معظم رهبری است و کمیسیون نیز در این موضوع تاکید دارد و در ارزیابی‌های خود نسبت به وزارت امور خارجه آن را لحاظ می‌ کند.
 
جلالی طرح برخی نقدها در مورد عملکرد وزارت امور خارجه را از دیگر محورهای این جلسه برشمرد و در پاسخ به پرسشی در مورد بحث بازداشت دیپلمات ایرانی در مصر گفت: بر اساس توضیحاتی که ارایه شد معلوم شد که سوء تفاهمی بروز کرده و با رایزنی‌های انجام شده دیپلمات ایرانی آزاد شده است.
 
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط مصر دو کشور نزدیکی‌هایی در روابط دارند که عده ‌ای قصد اخلال در آن را دارند و می‌ خواهند اجازه ندهند این روابط برقرار شود.
 
وی در مورد اخبار منتشر شده درباره سفر وزیر امور خارجه به عربستان سعودی نیز اظهارداشت: وزیر امور خارجه توضیح داده است که چنین برنامه ‌ای در دستور کار نبوده و نیست اما ما اطلاعاتی داشتیم که جریاناتی فشار می‌ آورند که این سفر انجام شود.


نظر شما :