العراقیه شرط گذاشت، مالکی رد کرد

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۳۳۵۵ سرخط اخبار

اعضای فهرست العراقیه در ساعات پایانی سه‌شنبه شب توافق کردند که در نامه‌ای به نوری مالکی چهار خواسته‌ی سیاسی خود را به طور مشخص اعلام کردند.

به گزارش عراق آزاد، طارق الهاشمی، پس از نشست اعضای العراقیه در میان خبرنگاران گفت که در پی این نشست توافق شد که العراقیه در نامه‌ای به مالکی خواستار اجرای تعهدات او در معاهده‌ی اربیل شود.

او تأکید کرد که این چهار خواسته مشخصاً توقف ناامنی در کشور، اجرای اصل مشارکت ملی واقعی، موافقت با نامزد العراقیه برای وزارت دفاع، معرفی نامزدهای وزارت کشور و وزارت امنیت و تصویب قانون شورای سیاست‌گذاری‌های استراتژیک است.

پیش از این العراقیه تهدید کرده بود که اگر در نشست روز سه شنبه مذاکراتشان با فراکسیون پیمان ملی به نتیجه نرسد موضعی مشخص از روند سیاسی کشور خواهند گرفت.

علی الشلاه، از سران ائتلاف دولت قانون، گفت که 80 درصد بندهای معاهده‌ی اربیل اجرا شده و ائتلاف دولت قانون زیر بار شرط‌هایی که العراقیه می‌خواهد تحمیل کند نخواهد رفت.

اعضای فهرست العراقیه در ساعات پایانی روز سه‌شنبه در نامه‌ای رسمی مطالبات خود از فراکسیون پیمان ملی را در چهار بند خلاصه کرده و خواستار پایبندی دولت مالکی به تعهدات خود شده‌اند.



نظر شما :