مشاوران اوباما

ساخت سلاح هسته ای در ایران صحت ندارد

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۳۳۴۲ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: مشاوران باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بر این باورند که ادعا‌های اخیر در مورد ساخت سلاح هسته‌ای در ایران صحت ندارد. سیمور هرش، خبرنگار جنجالی نیویورکر که به انتشار گزارش‌های ضد ایرانی شهرت دارد، اخیرا در گزارشی که در این روزنامه منتشر شده، ادعا کرد ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است. اما یکی از مشاوران عالی اوباما تاکید کرد که هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

این در حالی است که اخیرا گزارشی 9 صفحه‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده است که در آن برخی ادعا‌ها در مورد احتمال وجود برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای در ایران مطرح شده است. هرش نیز در گزارش خود مدعی شده است دولت اوباما نیز مانند بوش به اندازه کافی به تهدید هسته‌ای ایران توجه نمی کند.

اما یکی از مقامات دولت اوباما تاکید کرد این گزارش‌ها پایه و اساسی ندارند و باید به مدارک مستند مانند گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تهدید هسته ای ایران توجه کرد. وی ادامه داد: در گزارش آژانس به پنهان بودن تاسیاست و عدم دسترسی به سایت هسته‌ای قم اشاره شده است که از جمله نگرانی های واشینگتن محسوب می‌شود. به گزارش پولیتیکو، یک مقام سازمان جاسوسی آمریکا نیز گزارش هرش را بی اهمیت توصیف کرده است.



نظر شما :