جنجال رسوایی اخلاقی آقای پادشاه

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۳۳۲۱ سرخط اخبار
پادشاه سوئد اتهامات مربوط به رسوایی‌های اخلاقی خود و ارتباطش با جرائم سازمان یافته را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، پادشاه سوئد اتهاماتی را که اخیرا میل مارکوویچ، یکی از اعضای سابق مافیا مبنی بر وجود عکس‌هایی از حضور وی در یک باشگاه غیر اخلاقی مطرح کرده را رد کرد.

وی گفت: غیر ممکن است که این عکس‌ها وجود داشته باشند.

پادشاه کارل گوستاف شانزدهم اظهار داشت: دشوار است که کسی درباره چیزی که خود و نه هیچ کس دیگری دیده، نظر دهد.

دادگاه سلطنتی سوئد از یک شبکه تلویزیونی که دو هفته قبل در گزارشی در رابطه با این عکس‌ها اذعان داشته بود که یک خبرنگار آنها را رویت کرده است، تقاضا کرد تا برای اثبات وجود این عکس‌ها آنها را نشان دهد.

این گزارش تلویزیونی و یک کتاب تازه انتشار یافته، دوستان پادشاه سوئد را متهم کرده‌اند که می‌خواهند به منظور جلوگیری از انتشار عکس‌های وی در موقعیت‌های جنجال برانگیز، مبالغ هنگفتی پول بپردازند.

آندر لتستروئم، یکی از دوستان کودکی پادشاه سوئد، چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که با افرادی که در جرائم سازمان یافته دست دارند ارتباط داشته، اما تاکید کرد که این تنها تصمیم شخص وی بوده و هیچ ارتباطی به پادشاه سوئد ندارد.

پادشاه سوئد در مصاحبه‌ای تاکید کرد که وی هیچ اطلاعی از اعمال این دوست خود نداشته و اعتراف وی به او مربوط نمی‌شود.

وی اظهار داشت: این که وی (لتستروئم) با چنین افرادی ارتباط داشته خوب نیست. این چیزی است که یک نفر آرزو می‌کند که کاش این کار را انجام نداده بود.

وی افزود: من از کارهای وی و به تبع آن از دوستی که با وی داشته‌ام کاملا فاصله گرفته‌ام. این رسوایی به اعتماد به من و حتی اعتماد در خانواده سلطنتی و همچنین سوئد آسیب وارد کرده است. این چیزی است که واقعا به خاطر آن تاسف می‌خورم، اما چیزی است که آن را برطرف خواهم کرد و در آینده با تلاشی مضاعف کار خواهم کرد.

این اتهامات کمی پس از آن مطرح می‌شود که دادگاه سلطنتی سوئد اعلام کرد که سیلویا، همسر پادشاه سوئد دستور داده تا در رابطه گذشته پدر وی و این که وی از نازی‌های آلمان بود، تحقیق شود.

به دنبال این اتهامات، چندین نظرسنجی نشان دادند که مردم سوئد تمایل دارند که پادشاه این کشور مقام خود را واگذار کرده و تاج و تخت را به شاهزاده ویکتوریا، دختر خود بسپارد.

پادشاه سوئد که ماه گذشته 65 ساله شد و به سن رسمی بازنشستگی رسید در مصاحبه خود گفت که هیچ تصمیمی برای اینکه به نفع دختر 33 ساله خود تاج و تخت را واگذار کند ندارد.


( ۱ )

نظر شما :