قرارداد فروش دوو الکترونیک کره به ایران لغو شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۳۳۰۹ سرخط اخبار
فارس: رویترز اعلام کرد قرارداد 513 میلیون دلاری فروش شرکت دوو الکترونیک کره جنوبی به گروه صنعتی انتخاب ایران لغو شده است .

سهامداران عمده شرکت دوو الکترونیک اکنون شرکت سوئدی الکترو لوکس را برای فروش این شرکت مد نظر دارند .

بر اساس این گزارش مقامهای رسمی دو موسسه بزرگ سهامدار شرکت دوو الکترونیک یعنی شرکت مدیریت سرمایه کره موسوم به کی اس اس و ووری بانک در مصاحبه با رویترز تاکید کردند از فروش سهام خود به گروه صنعتی انتخاب ایران منصرف شده اند و این قرارداد لغو شده است .

یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره به رویترز گفت گروه صنعتی انتخاب خواستار کاهش 55.4 میلیون دلاری قیمت این قرارداد شده بود ولی سهامداران شرکت دوو الکترونیک با این درخواست مخالفت کردند . با مخالفت سهامداران دوو الکترونیک با این درخواست امید گروه صنعتی انتخاب برای انعقاد این قرارداد به یاس تبدیل شد .

گروه صنعتی انتخاب ایران سال گذشته با پیروزی بر رقیب اصلی خود یعنی الکترولوکس سوئد موفق به خریداری اولیه شرکت دوو الکترونیک شد ولی ادعا می شود شرکت انتخاب در ادامه نتوانست به تعهدات مالی خود در قبال سهامداران دوو الکترونیک عمل کند و به همین علت توافق نهایی در خصوص این قرارداد ماهها به تاخیر افتاد .

اریک زسیگا سخنگوی شرکت الکترولوکس تاکید کرد هنوز نمی توان در خصوص موضع رسمی این شرکت در قبال خریداری شرکت دوو الکترونیک اظهار نظر کرد و این مساله نیاز به بررسی های بیشتر دارد البته شرکت الکترولوکس برای آغاز مذاکرات با شرکت دوو الکترونیک کاملا آماده است .

این چهارمین بار است که تلاش شرکت دوو الکترونیک برای فروش سهام خود به بن بست رسیده است

نظر شما :