جانشین مایک مولن مشخص شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۳۲۸۶ سرخط اخبار

باراک اوباما ژنرال مارتین دمپسی را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جانشین آدمیرال مایک مولن معرفی کرد. به این ترتیب تیم امنیت ملی آمریکا در سومین سال ریاست جمهوری اوباما تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، شایعات حاکی از آن بود که ژنرال نیروی دریایی، جیمز کارترایت گزینه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکاست اما اکنون ژنرال دمپسی از کهنه سربازان جنگ عراق کاندیدای ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا است.

اوباما دمپسی را یکی از "قابل احترام‌ترین و جنگ دیده‌ترین" ژنرال‌های آمریکا معرفی کرد.

وی هم چنین آدمیرال جیمز وینفلد را به عنوان جانشین کارترایت در پست معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و ژنرال ری اودیرنو را به عنوان نامزد جانشینی ژنرال دمپسی در سمت ریاست ستاد کل ارتش اعلام کرد.

سنای آمریکا اکنون باید این افراد را برای این پست‌ها تایید کند. اوباما ابراز امیدواری کرد که این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما اوایل ماه جاری لئون پانتا، مدیر سازمان سیا را به عنوان جانشین رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال پترائوس را به عنوان جانشین پانتا برای تصدی مدیریت سیا نامزد کرد. هر دوی این افراد نیز باید برای شروع کار در پست‌های جدید تایید سنا را بدست آورند.



نظر شما :