بحرین برخورد با پزشکان شیعه را رد کرد

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۳۲۸۳ سرخط اخبار

وزارت کشور بحرین ادعاهای گروهی از پزشکان زن شیعه را در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه آنان به اتهام حمایت از معترضان ضد رژیم ، در بازداشتگاه مورد بدرفتاری قرار گرفته و شکنجه شده اند تکذیب کرد.

در یک بیانیه این وزارتخانه که با پست الکترونیکی برای خبرگزاری فرانسه ارسال شد آمده است: این ادعاها و اتهامات پزشکان زن در گزارش آژانس فرانس پرس نه تنها بی اساس بوده بلکه فحاشی و ناسزا گویی محسوب می شود.

در این بیانیه آمده است :' مقامات بحرین قاطعانه اظهار می دارند که در تمام بازداشتگاهها و مراکز بازجویی کشور عرف حقوق بشر آن هم در بالاترین سطح آن رعایت می شود. '

در بحبوحه سختگیری های شدید علیه اکثریت شیعه بحرین پس از سرکوب قیام یک ماهه آنان توسط نیروهای امنیتی ، چندین پزشک زن که اخیرا آزاد شده اند به خبرگزاری فرانسه گفتند که آنان در بازداشتگاهها مورد بدرفتاری قرار گرفته و بازداشت شده اند.

این زنان گفتند آنان تحت ضرب وشتم شدید و توهین های شفاهی محبور شده اند به حمایت از معترضان هم دین خود و سوء استفاده از موقعیت خود اعتراف کنند.

همچنین ادعاهایی در مورد اذیت و آزار جنسی به طور لفظی مطرح شده است .

خبرگزاری فرانسه تلاش ناموفقی برای دریافت پاسخ رسمی از مقامات بحرین در قبال این ادعاها انجام داد.

در بیانیه وزارت کشور بحرین ادعا شده است که تمام بازداشتی ها به وکیل دسترسی دارند و می توانند از طریق آنان هرگونه بدرفتاری را به اطلاع دادگاه ها و مقامات برسانند. '



نظر شما :