سفر مصری‌ها به ایران لغو شد

۰۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۳۲۶۴ سرخط اخبار
چند ساعت قبل از پرواز هواپیمای ویژه حامل هیئتی از شخصیت های مصری به سمت ایران، خبر بازداشت یک دیپلمات ایرانی در مصر منتشر شد که همین موضوع باعث شد این سفر به زمان نامعلومی درآینده موکول شود.

به گزارش عصر ایران ، منابع آگاه مصری به سایت خبری الیوم السابع مصر گفته اند که شورای نظامی مصر که قدرت را در این کشور در دست دارد؛ به دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره اطلاع داده است که مانعی در برابر سفر هیئتی از شخصیت های مصری به تهران وجود ندارد اما هواپیمای ویژه و چارتری که قرار است این هیئت را از قاهره به تهران اعزام کند ؛ ممنوعیت پروازی دارد زیرا درباره خروج یا فرار مقامات سابق یا مسئولان حزب حاکم سابق نگرانی وجود دارد.

"ممدوح رمزی" وکیل دادگستری و یک مسیحی (قبطی) مصری و از اعضای هیئت 50 نفره شخصیت های مصر نیز گفت که رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران دیروز یکشنبه در تماس تلفنی گفته است که سفر این هیئت مصری به تهران به دلیل عدم موافقت مقامات مصری، به تاخیر افتاده است.

این مقام ایرانی همچنین پیش بینی کرده است که مقامات مصری بعد از ماجرای بازداشت دیپلمات ایرانی، با این سفر موافقت نکنند .

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران اضافه کرده است مقامات مصری با دعوت از شخصیت های این کشور برای سفر به تهران با هدف بهبود روابط میان دو کشور موافقت کرده بودند ولی هم اکنون بدون موافقت مقامات مصری نمی توان دست به هیچ اقدامی زد.

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره  از شماری از شخصیت های مصری دعوت کرده بود تا در قالب هیئت 50 نفره ضمن سفر به تهران ، با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد ایرانی دیدار کنند تا زمینه ای برای گسترش روابط تهران - قاهره فراهم شود.

دیروز یکشنبه رسانه های مصری و عربی از بازداشت یک دیپلمات ایرانی به اتهام جاسوسی و سپس آزادی او خبر دادند.

قرار بود این سفر صبح دیروز یکشنبه انجام شود ولی چند ساعت قبل از انجام این سفر ، مقامات امنیتی مصر از بازداشت یک دیپلمات ایرانی به اتهام جاسوسی خبر دادند و سفر هیئت مصری به تهران به تاخیرافتاد.

شخصیت های فرهنگی، هنری، سیاسی، سازمان های غیردولتی ، دینی در این گروه حضور داشتند.

نظر شما :