کشتی‌رانی: هیچ کشتی اسرائیلی در ایران پهلو نگرفته است

۰۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۳۲۴۵ سرخط اخبار

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود اینکه اغلب خطوط معظم کشتیرانی دنیا به بنادر ایران رفت و آمد می کنند،طی چند سال اخیرهیچ کشتی از خطوط کشتیرانی رژیم صهیونیستی در بنادر ایران حضور نیافته است.

برخی رسانه های بیگانه طی روزهای اخیر خبر جعلی درباره پهلو گرفتن کشتی های رژیم صهیونیستی در بنادر ایران در سالهای گذشته منتشر کردند.

تحلیل گران عقیده دارند منشا این خبر رسانه های رژیم صهیونیستی است که این قابل تامل است.رژیمی که مصر دوران مبارک و هم پیمان خود را در ماههای اخیر نه تنها از دست داده بلکه اینک از سوی مردم مصر ضربه ای دریافت کرده و آن شکستن حصر چهارساله مردم قهرمان غزه است.

' محسن صادقی فر' در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: کشتی های متعلق به خطوط کشتیرانی آمریکایی و به خصوص رژیم صهیونیستی درسالهای اخیر هیچ گاه وارد بنادر ایرانی نشده اندو اگر قرار باشد یک کشتی از این دو جا به ایران آمده باشد باید از وزارت بازرگانی و یا گمرک جمهوری اسلامی مجوز بگیرد که قطعا مجوزی هم صادر نشده است.

وی با بیان اینکه معمولا خطوط کشتیرانی معروف دنیا به صورت چند ملیتی اداره می شوند،اظهار داشت:ممکن است سهام این خطوط متعلق به کشورهای متعددی باشند و مبدا تعلق سهام این شرکت ها را بررسی نمی کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد با این وجود اطمینان داشته باشید که در سالهای اخیر هیچ کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در بنادر ایران پهلو نگرفته است و اگر در این خصوص ادعاهایی شده است خلاف واقع است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد خط کشتیرانی رژیم صهیونیستی 'زیم' نام دارد و کشتی های این شرکت هیچ گاه جرات نمی کنند در بنادر ایران پهلو بگیرند.



نظر شما :