هاآراتص: اسرائیل سر ایران ریا می‌کند

۰۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۳۲۴۴ سرخط اخبار

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اشاره به رویکرد خصمانه رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی نوشت: رفتار اسرائیل در مورد ایران ریاکارانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هآارتض در مطلب خود می نویسد : رابطه برخی شرکت ها با ایران بویژه در امر خرید نفت نشان می دهد که اسرائیل به دنبال بهره برداری خود از تحریم های اعمال شده علیه ایران بوده و اهمیتی به آنچه که آن را جامعه بین الملل می خواند نمی دهد.

این روزنامه در ادامه به شرکتی با نام "برادران آفر" اشاره می کند که بر اساس ادعاهای غرب با ایران داد و ستد می کند. شرکت آفر یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی جهان است که در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل ارتباط با ایران، در لیست شرکت های مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

به نوشته هاآرتض، به این شرکت اجازه داده شده که از ایران کالا از جمله نفت بخرد اما نمی تواند محموله ای را به ایران بفروشد.

هاآرتض می نویسد : علت آنکه ایران با این شرکت وارد معامله شده آن است که بردان آفر به عنوان یک شرکت خارجی و نه اسرائیلی با ایران وارد معامله شده اند و مشخص نیست که آیا با هویدا شدن هویت اصلی این شرکت تهران روابط خود با آن را ادامه می دهد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است : بسیاری از تحریم های اعمال شده علیه ایران به درخواست اسرائیل و با فشار تل آویو بر آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در شورای امنیت همچون انگلیس و فرانسه اعمال شده اند و این در حالی است که با وجود این تحریم ها شرکت های اسرائیلی با تغییر هویت خود به مبادله با ایران مشغول هستند.

بر اساس این گزارش ماجرای تحریم شدن شرکت آفر از این قرار بود که وزارت خارجه آمریکا در تاریخ چهارشنبه 24 می، هفت شرکت را به بهانه کمک به ایران در بخش انرژی تحریم کرد که شرکتی اسرائیلی به نام برادران آفر و شرکت تابعه آن "تانکر پاسیفیک" مستقر در سنگاپور، دو شرکت از میان آن 7 شرکت بود.

دولت آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد این دو شرکت، همراه با شرکت آسوشیتدشیپ بروکینگ از موناکو به علت نقش شان در معامله سپتامبر 2010 که طی آن یک فروند نفتکش به ارزش 8 میلیون و 650 هزار دلار به شرکت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی فروخته شد مجازات می شوند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا شرکت های تانکر پاسیفیک و گروه برادران آفر هوشیاری لازم را به عمل نیاوردند و به اطلاعات روشن و قابل دستیابی دال بر اینکه با ایرانیان معامله می کردند، توجه نکردند.



نظر شما :