بانک ایرانی ـ آلمانی اقامه دعوی می‌کند

۰۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۳۲۳۶ سرخط اخبار
بانک EIH مستقر در هامبورگ اعلام کرد که با وجود تحریم‌های جدید اتحادیه‌ی اروپا (علیه ایران) این بانک مجبور به قطع عملیات‌هایش نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ی " فاینشیال تایمز دویچلند" گزارش داد که بانک اروپایی ایرانی EIH که در هامبورگ مستقر است، قصد دارد تصمیم اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر تحریم‌ عملیات‌های این بانک به دلیل آن چه مشارکت در برنامه‌ی هسته‌یی ایران خوانده شده است را به لحاظ حقوقی به چالش بکشد.

این روزنامه‌ افزود که این اولین موردی است که یک موسسه‌ی اروپایی تحریم شده در صدد اتخاذ تدابیر حقوقی اتحادیه‌ی اروپا برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌هایش برآمده است.

بنابر گزارش "اورشلیم پست"، هارالد هوهمان، یک وکیل آلمانی امور صادرات که نماینده‌ی بانک EIH است به فاینشیال تایمز گفت که دلایل ارایه شده با استانداردهای تعطیل شدن مطابت ندارد و او این موضوع را در دیوان دادگستری اروپا در لوکزامبورگ مطرح خواهد کرد.

دوشنبه گذشته، اتحادیه‌ی اروپا EIH را در فهرست موسسات تحت تحریم این اتحادیه قرار داد و حساب‌هایش را مسدود کرد. در نتیجه این تحریم 27 کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا از تبادلات مالی با این بانک منع می‌شوند.

اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرده است که EIH با دیگر بانک‌های ایرانی که تحت تحریم هستند، مبادله داشته است.

EIH در بیانیه‌ای که بر روی وب سایت خود قرار داد تاکید کرد که " همواره به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و مقررات اتحادیه‌ی اروپا پایبند بوده است".

نظر شما :