جلوی سفر صالحی به عربستان را بگیرید

۰۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۳۲۳۵ سرخط اخبار
سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از خبر سفر احتمالی وزیر امور خارجه به عربستان، ‌گفت: باید با رژیم سعودی به دلیل جنایاتی که در بحرین انجام می‌دهد،‌ برخورد شود، نه اینکه به آنها دست مریزاد هم بگوییم.

به گزارش فارس، کاظم جلالی، نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه در اخطاری با استناد به اصل 152 قانون اساسی، اظهار داشت: بنا بر این اصل از قانون، سیاست خارجی ایران بر اساس نفی هر گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

وی افزود: گزارش‌هایی به نمایندگان می‌رسد که نمایندگان مورد پرسش قرار می‌گیرند و گویا قرار است سفرهایی انجام شود که بسیار قابل ارزیابی و مورد سؤال است.

جلالی همچنین عنوان کرد:‌ گویا قرار است وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان سفر کند، در حالی که همه ما شاهدیم این کشور چه جنایاتی در بحرین انجام می‌دهد!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اگر ملک عبدالله هنر داشت، با اسرائیلی‌ها می‌جنگید و بنده از شما آقای لاریجانی ـ که عضو شورای عالی امنیت ملی هستید ـ می‌خواهم که چنین سفری در شرایط فعلی انجام نشود چرا که به مصلحت نیست.

جلالی در پایان گفت: باید با رژیم سعودی برای جنایتی که در بحرین انجام می‌دهند،‌ برخورد شود، نه اینکه به آنها دست مریزاد هم بگوییم.

نظر شما :