اشتیاق شاه برونئی برای سفر به ایران

۰۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۳۲۰۶ سرخط اخبار

سلطان برونئی در دیدار وزیر خارجه کشورمان گفت که مشتاقانه در انتظار سفر به ایران در فرصتی مناسب و در پی دعوت محمود احمدی‌نژاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که در برونئی به سر می‌برد امروز (شنبه) در دیدار با سلطان حسن البولکیا سلطان برونئی سلام‌های گرم محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

صالحی در این باره گفت: ایران و برونئی دارای روابط خوب سیاسی هستند، لذا باید تلاش کنیم از این سنگ بنای محکم برای گسترش همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها و کیفی و متنوع کردن همکاری‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده روز گذشته، زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های گردشگری، بهداشتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری مشترک را تصریح کرد.

صالحی در این خصوص به پیشرفت‌های کشورمان در پزشکی، ساخت بیمارستان‌های مجهز، تولید دارو در حوزه امور بهداشتی، وجود اماکن تاریخی، مذهبی، توریستی و دیدنی‌های طبیعی در عرصه گردشگری، پیشرفت‌های آموزشی، علمی و دانشگاهی در حوزه همکاری‌های آموزشی و استفاده از بازار بزرگ ایران با جمعیت 75 میلیونی، منابع طبیعی و معدنی غنی و کانون فعالیت‌های اقتصادی و ارتباطی با توجه به همسایگی با 15 کشور اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضرورت تبادل هیئت‌های کارشناسی مختلف به منظور شناسایی زمینه‌ها و امکانات گسترش همکاری‌ها و ظرفیت‌های متقابل را یادآور شد.

سلطان برونئی نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابلاغ پیام شفاهی محمود احمدی‌نژاد از وزیر خارجه کشورمان خواست که آرزوهای نیک و سلام‌های گرم وی را به احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیم کند.

وی با ابراز خرسندی از سفر صالحی به برونئی تأکید کرد که مشتاقانه در انتظار سفر به ایران براساس دعوت قطعی محمود احمدی‌نژاد در فرصتی مناسب است.

سلطان حسن البولکیا با اشاره به خاطرات خوش سفر قبلی‌اش به ایران، پیشرفت‌ها و توسعه کشورمان در زمینه‌های مختلف علی‌رغم مخالفت برخی کشورها و تضییقات را ستودنی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران مورد احترام بسیاری از کشورها در جهان از جمله برونئی است.

وی از پیشنهادها در زمینه ارتقای همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های آموزشی و بهداشتی استقبال کرد و علاقه‌مندی کشورش را برای گسترش روابط در این زمینه‌ها با توجه به تجارب ایران در امور علمی و آموزشی و شهرت پزشکان ایرانی اعلام کرد.

در این دیدار همچنین بر استمرار رایزنی‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و برونئی در مجامع و صحنه‌های بین‌المللی تأکید شد.



( ۱ )

نظر شما :