گلایه همسر قذافی از ناتو

۰۷ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۴ کد : ۱۳۱۸۹ سرخط اخبار
حملات ناتو در لیبی همچنان ادامه دارد و البته شت بیشتری هم گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملات هوایی تازه ناتو به طرابلس پایتخت لیبی که جمعه شب انجام شد محل سکونت معمر قذافی حاکم این کشور را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش انفجار مهیبی حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی منطقه باب العزیزیه را که فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد به لرزه در آورد و چند دقیقه بعد انفجار دیگری بوقوع پیوست . این چهارمین شب متوالی بود که این منطقه از شهر هدف حملات هوایی قرار گرفت .


پیشتر، جانا خبرگزاری رسمی لیبی گزارش داده بود که محل های غیر نظامی در منطقه القاریه در جنوب پایتخت هدف حملات هوایی قرار گرفته است .

همسر معمر قذافی حاکم لیبی ضمن انتقاد از حملات هوایی به کشورش که به مرگ یک پسرش منجر شد ، نیروهای ناتو را به ' ارتکاب جنایات جنگی ' در لیبی با انجام این حملات متهم کرد .

صفیه قذافی در یک مصاحبه تلفنی با سی ان ان ضمن توصیف مرگ سیف العرب پسرش در حمله هوایی ناتو گفت :' من موقع حمله آنجا نبودم . ولی آرزو داشتم آنجا می بودم و به همراه وی میمردم. وی افزود: پسرم هرگز نماز مغرب را از دست نمی داد. ما هر روز حمله هوایی داشتیم و این حملات موقغ نماز مغرب شروع می شدند. چهار موشک به یک خانه اصابت کرد.

همسر قذافی همچنین نیروهای ناتو را متهم کرد که دنبال بهانه ای برای هدف قرار دادن معمر می گردند و وی پرسید :' مگر وی چه کاری انجام داده که سزاوار کشته شدن باشد.

صفیه در پاسخ به این سوال که آیا خود وی شخصا مورد حمله قرار گرفته است یا نه گفت :' فرزندانم غیرنظامی هستند و آنان هدف قرارگرفته اند. آنان در این مورد چه باید بکنند؟'

وی در ادامه گفت : ناتو در حال ' ارتکاب جنایات جنگی ' در این کشور افریقای شمالی است .

همسر قذافی افزود :' آنان پسرم و مردم لیبی را کشته اند. آنان در حال بدنام کردن و ازبین بردن حیثیت ما هستند.

' صفیه با ناراحتی گفت :' چهل کشور علیه ما وارد عمل شده اند ' و به دنبال مرگ پسرش ' زندگی هیچ ارزشی برایش ندارد.

' طی روزهای اخیر ابهاماتی در مورد صحت گزارش های مربوط به مرگ سیف العرب پسر کوچک قذافی بوجود آمده بود. سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه گفته بود که ائتلاف بین المللی هیچگونه اطلاعاتی در مورد مرگ وی ندارد .

نظر شما :