قدرت‌نمایی جیش المهدی در عراق

۰۷ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۳۱۶۹ سرخط اخبار

نزدیک به یکصد هزار نفر از نیروهای ارتش المهدی وابسته به جریان صدر در یک رژه نظامی با عنوان " نمایش قدرت اسلامی " پرچم‌های رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا را لگدکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران عراقی روز گذشته به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (ع) و به ‌‎دعوت "مقتدا صدر " رهبر جریان صدر، "نمایش قدرت اسلامی " را با هدف بهنمایش گذاشتن قدرت مسلمانان و درخواست خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در بسیاری از شهرهای عراق برگزار کردند.

تظاهرات مسالمت آمیز دیروز ابتدا در خیابان "فلاح " شهرک صدر بغداد با حضور هزاران تن از طرفداران و اعضای جبهه‌ صدر برگزار شد و سپس با رژه‌ نیروهای ارتش مهدی و با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در این تظاهرات که‌ جمع کثیری از روحانیون و طلاب علوم دینی حوزه‌های علمیه‌ عراق نیز در آن حضور داشتند، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهای "نه‌ نه‌ آمریکا "، "آمریکا گورت را گم کن "، "عراق اشغال نمی‌خواهد "، "لبیک یا زهرا " و "لبیک یا مهدی " انزجار خود را از ادامه‌ حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق نشان دادند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد حاکی از آن است که‌ این نمایش قدرت تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده‌ و مردم در فضای بهدور از خشونت و با پوشیدن لباس‌های منقوش به‌ پرچم عراق، اتحاد و یکپارچگی خود را مقابل نیروهای آمریکایی نشان داده‌اند.

طرفداران جریان صدر عراق با در دست گرفتن پلاکارد‌هایی تاکید کردند که منتظر فرمان حوزه علمیه نجف اشرف و سید "مقتدا صدر " هستند تا مبارزه مسلحانه خود را با نیروهای آمریکایی آغاز کنند و تاکید کردند این مبارزه‌ تا خروج کامل آنها از خاک عراق ادامه‌ خواهد داشت.

 


( ۱ )

نظر شما :