بحرین: سفیر ایران می تواند برگردد

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۵۲ کد : ۱۳۱۴۳ سرخط اخبار
بحرین اعلام کرد که منعی برای بازگشت سفیر ایران به محل ماموریت خود در منامه وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران ، شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه الوطن چاپ منامه گفت که کشورش سفیر ایران را اخراج نکرده است و او خود تصمیم گرفت براساس دستورات دولت کشورش، به تهران بازگردد.

وی ادامه داد: در صورتی که سفیر ایران تصمیم به بازگشت به منامه بگیرد او ممنوع الورود نیست.

وزیر خارجه بحرین افزود: روابط با ایران برای بحرین اهمیت دارد. ایران کشور همسایه مهمی است و هر چیزی که باعث شود به عنوان دو دوست یا دو برادر به یکدیگر نزدیک شویم برای آن تلاش می کنیم.

وی همچنین گفت که نشانه هایی از بهبود روابط با لبنان وجود دارد البته دولت لبنان باید متوجه باشد آنچه در این کشور می گذرد به سود دو کشور بحرین و لبنان نیست. امنیت منطقه مسئولیت جمعی است.

اظهارات وزیر خارجه بحرین در حالی منتشر می شود که وی چند روز پیش از این از لغو رایزنی ها و توافقات با ایران برای واردات گاز طبیعی از این کشور خبر داد.
همچنین روز سه شنبه گذشته نیز ایران در اعتراض به صدور حکم اعدام یک تبعه ایرانی در بحرین، کاردار این کشور در تهران را احضار کرد.

همچنین اتاق بازرگانی و صنایع بحرین نیز روز سه شنبه گذشته با انتشار بیانیه ای از توقف فعالیت شورای های همکاری بازرگانی با ایران خبر داد.

بحرین از چند ماه پیش تاکنون با موجی از اعتراضات مردمی روبه رو است. دولت بحرین برای مقابله با این اعتراضات، از نظامیان سعودی و اماراتی کمک گرفت و این نظامیان با ورود به خاک بحرین در مقابله با اعتراضات مشارکت کردند.
این موضوع با انتقاد گسترده مقامات ایرانی روبه رو شد. همین مسئله باعث تنش در روابط میان دو کشور شد.

در همین ارتباط چندی پیش بحرین سفیر خود را از تهران فراخواند و به تناسب آن تهران نیز سفیر خود را از منامه فراخواند.

بحرین چندی پیش نیز یک دیپلمات ارشد سفارت ایران در منامه را از خاک این کشور اخراج کرد.
 

نظر شما :