آمریکا دیپلماتهایش را از یمن خارج می کند

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۵۰ کد : ۱۳۱۴۲ سرخط اخبار
در پی تشدید اعتراضات ضد دولتی در یمن، واشنگتن از دیپلماتهای خود خواست خاک این کشور را ترک کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی ان ان، دولت آمریکا ضمن هشدار به اتباع خود درباره سفر به یمن از دیپلماتها و فرستادگان سیاسی و نظامی خود خواست هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.

در بیانیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه منتشر کرده از تمام کارکنان دولتی و وابستگان آنها خواسته شده بدلیل وخامت اوضاع در یمن از این کشور خارج شوند.
 
همچنین به دنبال درگیریهای روز گذشته یمن که منجر به تسخیر ساختمان خبرگزاری و وزارت گردشگری یمن به دست مخالفان شد، واشنگتن در مورد سفر به این کشور هشدار داد.
 
همچنین یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد به دلیل شدت درگیریها در پایتخت یمن، تمام پروازها از شهر صنعا به عدن انتقال یافته است.
 
گفتنی است روز گذشته "مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت طرح شورای همکاری خلیج فارس همچنان پابرجا بوده و علی عبدالله صالح باید توافقنامه خروج از قدرت را بپذیرد و به اوضاع فعلی یمن پایان دهد.

بر خلاف ادعای این مقام آمریکایی، مردم مسلمان یمن از همان روز نخست ارائه طرح شورای همکاری خلیج فارس به شدت با آن مخالفت کرده و آن را ابزاری برای وقت کشی دیکتاتور مورد حمایت رژیمهای مرتجع حاشیه خلیج فارس دانسته اند.
 

نظر شما :