رژه گسترده صدری‌ها در اعتراض به آمریکا

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۳۸ کد : ۱۳۱۴۰ سرخط اخبار
هزاران تن از صدری‌ها امروز در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی و اعتراض به درخواست مقامات عراقی برای تمدید حضور آنها در این کشور در بغداد رژه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رژه در حالی برگزار شد که چندین ماه تا زمان تعیین شده برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق باقی‌ مانده است و مقامات آمریکایی به رغم آنکه از نارضایتی مردم عراق از حضور نیروهای آمریکا در کشورشان آگاهند، امید دارند که رهبران این کشور تقاضا کنند تا آمریکا حضور نظامی خود در عراق را تمدید کند.

در رژه صدری‌ها که در شهرک صدر برگزار شد، چندین گروه پیراهن‌هایی یکسان را که به پرچم‌ عراق آراسته بود به تن کرده و رژه رفتند.

آنها در حالی که شلوارهای مشکی و کلاه به تن داشتند، به شیوه‌ی نظامی رژه رفته و یک صدا می‌گفتند: "من عراقی هستم" در حالی که دیگر شرکت‌کنندگان در این رژه پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

عدنان الموسوی، یکی از شرکت‌کنندگان در این رژه گفت: ما حتی باقی‌ماندن یک سرباز آمریکایی در عراق را نمی‌پذیریم.

وی افزود: اشغال عراق برای هیچ کدام از ما هیچ نفعی به همراه نداشته است، وظیفه‌ی دینی ایجاب می‌کند که هر کدام از سربازان آمریکایی را از کشور‌مان بیرون بیندازیم.

یک مقام دفتر شهید صدر در شهر نجف‌ نیز گفت که در این رژه 100 هزار نفر حضور داشتند.

دفتر شهید صدر در نجف گفت که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به این تجمع آمده و قصد ایراد سخنرانی را داشته است اما هجوم هواداران به خودروی حامل وی باعث شده که وی نتواند از خودرو خارج شود.

شرکت‌کنندگان در این رژه شعارهایی همچون "اشغالگری نه" و "مردم می‌خواهند که اشغالگران خارج شوند" سر دادند.

 

نظر شما :