فرمانده صرب‌ها در نسل‌کشی «سربرنیتسا» بازداشت شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۰۳ کد : ۱۳۱۳۸ سرخط اخبار
به گزارش فارس، «بوریس تادیچ» رئیس جمهوری صربستان امروز پنجشنبه (26 می) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور «راتکو ملادیج» را که یکی از مهم‌ترین افراد تحت پیگرد دادگاه جنایی بین‌المللی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در یوگسلاوی سابق است، بازداشت کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با اعلام این خبر تصریح کرد: ملادیچ به اتهام‌هایی مانند «ارتکاب جنایت نسل‌کشی» و «جنایات جنگی علیه بشریت» علیه بوسنی‌ها تحت پیگرد بود.

سی‌ان‌ان افزود: پس از آنکه گزارش‌هایی منتشر شد و پلیس از بازداشت فردی خبر داد که گمان می‌رفت وی راتکو ملادیچ باشد، رئیس جمهوری صربستان در کنفرانسی خبری بازداشت وی را تایید کرد.

سی‌ان‌ان افزود: وی یکی از کسانی بود که بشدت تحت پیگرد دادگان جنایی جنگ بوسنی و هرزگوین بود زیرا وی در جنگ بالکان در دهه 90 سده گذشته، یکی از فرماندهان نیروهای صرب بود.

رادیو «B92» صربستان به نقل از یکی از روزنامه‌های کرواسی اعلام کرد که پلیس در صدد اجرای آزمایش «دی‌ان‌ای» فرد بازداشت شده است که روشن شود آیا وی ملادیچ هست یا خیر.

سی‌ان‌ان با بیان اینکه، خبرنگار این رادیو با پلیس تماس برقرار کرده است تا تایید بازداشت این جنایتکار جنگی را بگیرد، پلیس اعلام کرده است که نتایج آزمایش هنوز مشخص نشده است و سی‌ان‌ان نیز به صورت مستقل هویت فرد بازداشت شده را تحت نام ملادیچ تایید نمی‌کند.

ملادیچ متهم به دست داشتن در بسیاری از جنایات جنگی جنگ بالکان در فاصله زمانی سال‌های 1992 تا1995 است که نسل‌کشی سربرنیتسا مهمترین آنهاست.  

نظر شما :