محاکمه نخست وزیر سابق اوکراین

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۳۱۳۴ سرخط اخبار
یک مقام دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرد که دادگاهی در این کشور اتهام‌‌هایی راعلیه نخست وزیر سابق اوکراین به دلیل فساد مالی در قراردادهای مربوط به توافق‌نامه تامین گاز میان اوکراین و روسیه مطرح کرده و این مقام ارشد سابق قرار است در دادگاه به دلیل این اتهام‌ها محاکمه شود.
 
به گزارش الف به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستانی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم نهایی  در مورد بازداشت یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین به زودی اتخاذ خواهد شد.
 
در اوایل ماه آوریل دفتر دادستانی اوکراین پرونده فساد مالی را علیه تیموشنکو بازگشایی کرد. نخست وزیر اوکراین با اتهام سوءاستفاده از قدرت و نفوذش نیز مواجه شده است. تیموشنکو یک رقیب و مخالف جدی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین محسوب می شود.
 
یکی دیگر از مقامات قضایی اوکراین اعلام کرد که پس از بازجویی‌های اولیه از تیموشنکو، حکم دستگیری وی صادر می شود و نخست وزیر اوکراین روانه زندان خواهد شد. وی گفت: تیموشنکو ممکن است به طور موقت بازداشت شود و در دادگاه حکم زندانی شدن قطعی وی صادر خواهد شد. این مقام قضایی اوکراین در ادامه افزود: نخست وزیر سابق اوکراین با فاسد مالی روبروست و مقامات دادستانی بررسی پرونده اتهام های فساد مالی تیموشنکو را با جدیت ادامه می دهند.
 
 اوله پوشکار، یک مقام ارشد دادستانی  اوکراین گفت: نخست وزیر سابق اوکراین همچنین در پرونده‌های فساد مالی دیگر نیز با اتهام‌هایی مواجه است که بررسی آن پس از اتمام این پرونده انجام خواهد شد.
 

نظر شما :