برلوسکنی: کشته شدن پسر قذافی کذب است

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۳۱۳۲ سرخط اخبار
نخست وزیر ایتالیا، نسبت به گزارش‌ها در رابطه با کشته شدن پسر و سه نوه معمر قذافی در حمله هوایی ناتو در تاریخ 30 آوریل ابراز تردید کرد و گفت که نیروهای ائتلاف معتقدند که این ادعا یک حقه تبلیغاتی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا، در یک برنامه تلویزیونی گفت که بر پایه گزارش سرویس‌های اطلاعاتی، سیف العرب قذافی، پسر معمر قذافی رهبر لیبی، در لیبی نبوده و در کشور دیگری به سر می‌برد اما مشخص نکرد که وی در چه کشوری حضور دارد.

وی بیان داشت: این موضوع با آن چه که نیروهای ائتلاف گفته‌اند، همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد که این خبر نوعی تبلیغات بوده است. پسر کوچک قذافی در لیبی نیست و در کشور دیگری زندگی می‌کند.

وی تصریح کرد: حتی موضوع کشته شدن سه نوه وی نیز بی‌اساس به نظر می‌رسد، این اطلاعاتی است که سرویس‌های ما ارائه داده‌اند.

ناتو ادعای کشته شدن پسر و سه نوه قذافی را در عملیات هوایی ناتو در 30 آوریل که موسی ابراهیم، سخنگوی دولت لیبی خبر آن را اعلام کرد، تایید یا تکذیب نکرد.

مقامات لیبی گفتند که معمر قذافی به هنگام این حمله که به گفته آنها علیه اقامتگاه وی انجام شده، در محل مجتمع محل سکونت خود حضور داشته اما بدون اینکه آسیب ببیند، فرار کرده است.

ناتو مکررا اعلام کرده است که همه اهداف مورد حمله‌اش در لیبی نظامی هستند و این سازمان قصد حمله به قذافی یا افراد دیگر را ندارد.
 

نظر شما :