دیدار وزرای خارجه ایران و عراق

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۳۱۳۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه‌ی شانزدهمین اجلاس وزرای خارجه غیر متعهدها در دیدار با وزیر امور خارجه عراق درباره‌ی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرده و دو طرف از روند مثبت و رو به رشد همکاری‌ها ابراز رضایت کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر صالحی با اشاره به مشترکات دو کشور در مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: خوشبختانه در روابط دو کشور در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به خوبی پیش می‌روند و باید تلاش کرد که مناسبات دو کشور بیش از گذشته توسعه یابد.

وزیر امور خارجه عراق نیز دراین دیدار با تاکید بر روابط خوب و نزدیک و برادرانه دو کشور اظهار کرد: روابط تهران و بغداد در کلیه‌ی ابعاد و زمینه‌ها رو به رشد و توسعه است، و این به دلیل اعتماد متقابل و اراده رهبران دو کشور است.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به تهران برای ادامه مذاکرات و پیگیری اجرای توافقات فی‌مابین تاکید کرد: مناسبات میان دو کشور در مسیر و ریل مناسبی حرکت می‌کند.

زیباری در این دیدار هم‌چنین تاکید کرد: خروج گروهک منافقین از عراق از سوی دولت این کشور در دست پیگیری است.

در این دیدار هم‌چنین دوطرف درباره‌ی آخرین تحولات منطقه‌ی خاورمیانه ازجمله تحولات بحرین، یمن ، لیبی رایزنی و تبادل نظر کردند و ضمن انتقاد از برخورد تبعیض‌آمیز غرب با این تحولات، ضرورت هماهنگی و رایزنی بیشتر برای اتخاذ مواضع مناسب در این رابطه را خواستار شدند.

هم‌چنین طرفین در نهادینه کردن برنامه‌ریزی‌ها درجهت افزایش تسهیلات برای سفرهای زائری را خواستار شدند.
 

نظر شما :