انتقاد ونزوئلا از تحریم‌های آمریکا

۰۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۳۱۲۷ سرخط اخبار
رییس‌جمهور ونزوئلا با عصبانیت از تحریم‌های "امپریالیستی" واشنگتن به خاطر روابط این کشور با ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از مقامات ونزوئلا از هوگو چاوز ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ـ تا وزیر انرژی این کشور، از تحریم‌های روز سه‌شنبه آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل رامیرز ـ وزیر انرژی ونزوئلا ـ تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را به اعمال فشار واشنگتن علیه تهران تشبیه کرد و گفت: این خصومتی علیه ایران و اوپک است.

نیکلاس مادورو ـ وزیر امور خارجه ونزوئلا ـ نیز در یک کنفرانس خبری در بیانیه‌ای اعلام کرد: ونزوئلا مناسب‌ترین واکنش در برابر این خصومت امپریالیستی را حق خود می‌داند و این تحریم‌ها را تحریم‌های "غیرقانونی" می‌داند.

دولت آمریکا روز سه‌شنبه در ادامه سیاست‌های خصمانه و شکست‌خورده‌اش هفت شرکت خارجی از جمله یک شرکت نفت دولتی ونزوئلا را به خاطر تجارت با ایران تحریم کرد و تحریم‌های جداگانه‌یی را علیه 15 شخص و شرکت به خاطر آن‌چه تجارت غیرقانونی با ایران خواند، اعمال کرد.

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا این اقدامات تنبیهی را در حالی اعلام کرد که دولت آمریکا دامنه‌ی اقدامات علیه شرکت‌هایی که برای ایران فرآورده‌های نفت پالایش شده از جمله بنزین تامین می‌کنند را افزایش می‌دهد.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که باراک اوباما ـ رییس‌جمهور آمریکا ـ دستوری را امضا کرد که به دپارتمان‌های وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه‌ی آمریکا اهرم بیش‌تری برای هدف قرار دادن شرکت‌هایی که در بخش انرژی ایران دخالت دارند، می‌دهد.

جیمز اشتاینبرگ ـ معاون وزیر امور خارجه‌ی آمریکا ـ پس از اعلام این تحریم‌ها گفت: همه‌ی این شرکت‌ها در فعالیت‌های مربوط به تامین فرآورده‌های نفت پالایش شده برای ایران از جمله تامین مستقیم بنزین و فرآورده‌های مربوطه دخالت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ـ در نشست خبری روز سه‌شنبه درباره تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه ایران گفت: این مباحث تکراری و بی‌خاصیت است. این‌ها مسیر غلطی است که بارها آزموده شده و هیچ‌گونه تاثیری در اراده و عزم ملت ما ندارد. اگر این فشارها با این نیت دنبال می‌شود که ملت ما از حقوق خود دست بردارد مطمئن باشند که ملت ما با عزم جدی‌تر مسیر استقلال خود را دنبال خواهد کرد و به هیچ وجه تحت فشارهای سیاسی رفتار دوگانه غرب دست از استقلال و اقتدار کشورمان برنخواهیم داشت.
 

نظر شما :