وزرای خارجه ایران و مصر دیدار کردند

۰۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۳۸ کد : ۱۳۱۲۰ سرخط اخبار
وزرای امور خارجه ایران و مصر در حاشیه شانزدهمین اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در بالی اندونزی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی و نبیل العربی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه شانزدهمین اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد (نم) در بالی اندونزی دیدار و راهای بهبود روابط دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

تأکید بر تداوم رایزنی‌ها از جمله مباحثی بود که در دیدار وزرای خارجه دو کشور مطرح شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن تأیید خبر دیدارش با نبیل العربی وزیر خارجه مصر در بالی اندونزی گفت: ایران، مصر و کوبا در حال حاضر اعضای تروئیکای جنبش عدم تعهد (نم) هستند و وزرای خارجه سه کشور قرار است در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در بالی اندونزی، در خصوص فعالیت‌های جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار و رایزنی کنند.
وی با اشاره به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد در سال آینده میلادی (2012) ، اظهار داشت: در این نشست سه‎جانبه در خصوص فعالیت‌های جنبش عدم تعهد بحث و تبادل نظر خواهد شد.
صالحی در عین حال خاطرنشان کرد: در این اجلاس با نبیل العربی وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص مسائل مربوط به جنبش عدم تعهد و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو خواهم کرد.

خبرنگار فارس در خصوص سفر صالحی به قاهره نیز سؤال کرد که وی در این باره گفت: با وزیر خارجه مصر در بالی گفت‌وگو خواهم کرد و ان‎شاءالله برنامه‌ریزی‌های بعدی را اعلام می‌کنیم.

نظر شما :