بازتاب سخنان احمدی‌نژاد درباره اوباما

۰۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۳۰۹۹ سرخط اخبار
سخنان روز گذشته رئیس جمهوری ایران درباره همتای آمریکایی خود و دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی کشورهای منطقه و توصیف اوباما به عروسک، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.
 
به گزارش فارس، روز گذشته محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان در بخشی از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های آمریکا گفت: دنیا بیدار است و اینها که درسرزمین فلسطین حکومت تشکیل داده‌اند عروسک هستند. حتی رئیس جمهور آمریکا نیز یک عروسک بیشتر نیست. چرا که اصل بازیگردانان پشت صحنه هستند و ما آنها را می‌شناسیم و به وقتش به ملت‌ها معرفی خواهیم کرد.

* این سخن رئیس جمهوری ایران بلافاصله در رسانه‌های مختلف بازتاب داشت و خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: رئیس جمهوری ایران باراک اوباما را عروسک توصیف و تاکید کرد که وی نمی‌تواند اسرائیل را نجات بدهد.

خبرگزاری فرانسه افزود: احمدی نجاد، اوباما را مستقیما خطاب قرار داد و گفت: تو عروسکی بیش نیستی که به تو ماموریتی مشخص داده‌اند؛ نجات آمریکا و نظام صهیونیستی با استفاده از زور و سلاح. ولی تو نمی‌توانی این کار را بکنی.

* همچنین خبرگزاری‌های دیگر مانند رویترز و یونایتدپرس اینترنشنال و شبکه خبری روسیا الیوم با انتشار این خبر، تصریح کردند که احمدی‌نژاد از اوباما بشدت انتقاد و وی را عروسک توصیف کرد.

* یونایتدپرس اینترنشنال با بیان اینکه احمدی‌نژاد، اوباما را عروسک نامید، به نقل از وی تصریح کرد که «هر دیکتاتوری که در هر کشوری حکومت می‌کند، ساخته دست آمریکاست».

* شبکه خبری روسیا الیوم نیز با اعلام این مطلب به نقل از رئیس جمهوری ایران افزود که آمریکا دوست قابل اطمینانی نیست زیرا این کشور در حال پیشبرد برنامه خود از طریق کشورهای منطقه است.

* روزنامه الشروق مصر نیز در این خصوص نوشت: احمدی نژاد اوباما را عروسک دانست. وی غالبا بشدت علیه مسئولان آمریکایی سخن می‌گوید و انتظار محو اسرائیل را مقابل مقاومت مردم منطقه دارد. ایران دشمن سرسخت آمریکا و اسرائیل است.

الشروق افزود: احمدی‌نژاد به سخنان اخیر اوباما درباره فلسطین اشاره کرد و گفت که وی قصد دارد اراده خود را بر ملت‌های منطقه تحمیل کند. وی خطاب به اوباما گفت: تو که هستی؟ که در امور ملت‌ها دخالت می‌کنی؟ مگر دنیا ملک توست؟

* بسیاری از روزنامه‌های منطقه مانند الدستور اردن، الدیار لبنان، پایگاه خبری لبنان الان، ایلاف عربستان سعودی و پایگاه خبری المحیط، با انتخاب تیتر «احمدی نژاد: اوباما عروسک است» به این خبر پرداختند و به نقل از وی اعلام کردند که اوباما نمی‌تواند اسرائیل را نجات بدهد.

* روزنامه الیوم السابع مصر نیز با بیان اینکه احمدی‌نژاد اوباما را به استهزاء گرفت و وی را عروسک خواند، و به نقل از احمدی‌نژاد نوشت که ملت‌های منطقه ذلتی بزرگ‌تر از ذلت جرج بوش بر او تحمیل خواهند کرد.

* روزنامه الاهرام مصر نیز با انعکاس این سخنان، به نقل از احمدی‌نژاد تاکید کرد که اوباما عروسکی در دست لابی صهیونیستی-یهودی آمریکاست.

* روزنامه القبس کویت که سیاستی خصمانه علیه ایران دارد، با بیان اینکه احمدی‌نژاد اوباما را به فتنه‌انگیزی میان مردم شیعه و سنی متهم کرد، به نقل از احمدی‌نژاد اعلام کرد که اوباما عروسک است.

نظر شما :