نتانیاهو: قدس پایتخت ابدی اسرائیل است!

۰۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۳۰۹۸ سرخط اخبار
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تاکید کرد که قدس پایتخت ابدی اسرائیل باقی خواهد ماند و مسئله آوارگان فلسطینی باید در خارج از مرزهای این رژیم حل‌وفصل شود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره "، "بنیامین نتانیاهو " دیروز در سخنرانی خود در کنگره آمریکا که "جو بایدن " معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در آن حضور داشت، از "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا اسرائیل را به عنوان "دولت یهودی " بپذیرد.

وی در میان تشویق‌های گرم و کف‌زدن‌های حاضران تاکید کرد که قدس پایتخت ابدی اسرائیل باقی خواهد ماند و مسئله آوارگان فلسطینی باید در خارج از مرزهای اسرائیل حل‌وفصل شود.

وی افزود که به خاطر تحقق صلح دائمی مبتنی بر امنیت حاضر است امتیازهای دردناکی که همان دست کشیدن از اراضی توراتی برای یهودیان است، بدهد و از عباس نیز می‌خواهد که چنین کاری انجام دهد و تاکید کرد: زمان آن رسیده است که عباس بگوید که اسرائیل را به عنوان "دولت یهودی " می‌پذیرد.

نتانیاهو همچنین از عباس خواست تا سند توافق با جنبش حماس را پاره کند زیرا به گفته وی حماس شریک صلح نیست.

وی مدعی شد که اسرائیل نخستین طرفی خواهد بود که کشور آینده فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و باید دولت فلسطین خلع سلاح شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بار دیگر بر مخالفت با عقب‌نشینی این رژیم تا مرزهای سال 1967 تاکید کرد و مدعی شد که دفاع از این مرزها ممکن نیست.

وی همچنین اظهار داشت که سرنوشت شهرک‌ها نیز در مذاکرات تعیین خواهد شد و تلاش فلسطینیان برای تحمیل راه‌حل از طریق سازمان‌ ملل صلح به بار نمی‌آورد و باید به شدت با آن مخالفت کرد.

وی همچنین در میان تشویق‌های گرم حاضرین مدعی شد: نزاع ما با فلسطینیان بر سر تشکیل کشور فلسطین نیست بلکه در مخالفت با دولت یهودی است؛ ما اشغالگر نیستیم، ملت یهود در سرزمین تاریخی خود زندگی می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین همپیمان آمریکایی خود را ستود و اعلام کرد: اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا و آمریکا نیز دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.

وی خطاب به حاضرین در کنگره آمریکا گفت: دوستان زیادی برای اسرائیل از جمع جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را می‌بینم.

وی همچنین از حمایت آمریکا از اسرائیل با وجود مشکلات اقتصادی که آمریکا از آن رنج می‌برد، تقدیر و تشکر کرد و حاضرین نیز با کف‌زدن‌های خود وی را تشویق کردند.

مهمان کنگره آمریکا با اشاره به انقلاب‌های مردمی در منطقه نیز مدعی شد: واشنگتن و تل‌آویو خود را در امیدها و آرزوهای جوانان در تونس، قاهره و ایران که به دنبال آزادی هستند، شریک می‌دانند؛ اسرائیل دولت دموکراتیک است و آزادی بیان و دادگاه‌های مستقل و مناقشات پارلمانی دارد.

وی در اشاره‌ای تلویحی به درخواست برخی کشورهای منطقه از آمریکا برای حمایت از آنها، صراحتا اعلام کرد: اسرائیل مثل بقیه کشورهای خاورمیانه نیست بلکه در منطقه عزت دارد؛ ما نیازمند نیروهای آمریکایی نیستیم زیرا اسرائیل قادر به دفاع از خود است.

نتانیاهو بخشی از سخنرانی خود را نیز به صحبت در مورد ایران اختصاص داد و گفت که در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای این یک کابوس برای منطقه و کل جهان خواهد بود. وی همچنین خواستار ممانعت از رهبران ایرانی برای انکار هولوکاست شد.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: تاریخ گواهی خواهد داد که آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کرده است.

نظر شما :