دو ویلپن به 15 ماه حبس تعلیقی محکوم شد

۰۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۳۰۸۰ سرخط اخبار

دومینیک دو ویلپن، نخست وزیر اسبق فرانسه در ارتباط با پرونده کلییراستریم شامل فروش تسلیحات نظامی به تایوان در سال 2004 میلادی از سوی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده آن به 15 ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر پیشین فرانسه به همراه تنی چند از مسوولان رده بالای این کشور متهم هستند که در جریان قراردادهای مربوط به تسلیحات نظامی فرانسوی در سال مزبور که اعتراض چین را نیز به همراه داشت به میزان قابل توجهی رشوه کارچاق کنی رد وبدل کرده اند.

این درحالی است که ویلپن همواره ضمن رد کردن اتهامات وارده مدعی است که قضیه نه تنها از پایه بی اساس بوده، بلکه این پرونده ساخته و پرداخته نیکلا سارکوزی رییس جمهوری با هدف بدنام کردن وی صورت گرفته است.

دادگاه پاریس در نشست اخیر خود برای ویلپن نخست وزیر سابق فرانسه که به همدستی در اتهامات در پرونده 'کلییراستریم' متهم است، 15 ماه حبس تعلیقی در نظر گرفت.

براساس این گزارش دادگاه مزبور اعلام کرده است که این حکم در پی اعتراض به حکم صادره قبلی درباره ویلپن که در آن 18 ماه حبس تعلیقی و 45 هزار یورو جریمه برای وی در نظر گرفته شده بود صادر شده است.

در پی صدور این حکم و در پایان یک بازپرسی شش ساعته درباره دستکاریهای صورت گرفته در یک فهرست حسابهای بانکی که دو ویلپن نیز به مشارکت درآن متهم است، نخست وزیر سابق فرانسه در مقابل روزنامه نگاران بسرعت به موضع گیری پرداخت و نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه را به خط دهی به این 'کیفر خواست' از سوی دادگاه پاریس متهم کرد.

هم اکنون تعدادی پرونده برای برخی از مسوولان رده بالای فرانسوی در دادگاههای این کشور در جریان است که پرونده مربوط به ژاک شیراک به اتهام ایجاد تعدادی پست کذایی برای هم حزبی های خود در زمان تصدی ریاست شهرداری پاریس و پرونده موسوم به انفجار کراچی که در جریان آن 13 نفر از مهندسان فرانسوی درسال 2004 میلادی جان باختند از جمله آن است.

در پرونده مربوط به انفجار کراچی شماری از مسوولان فرانسوی متهم هستند که برای عقد قراردادهای مربوط به فروش تسلیحات نظامی و زیر دریایی به هندوستان مبلغی رشوه رد و بدل کرده اند.



نظر شما :