رشوه و فریب نمایندگان انگلیسی برای تصویب طرح عملیات نظامی در عراق

۰۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۳۰۷۹ سرخط اخبار

یک نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه برای تصویب طرح آغاز عملیات نظامی در عراق تحت فشار قرار داشته، فاش کرد تلاش‌های صورت گرفت که از طریق رشوه و فریبکاری اعضای پارلمان را برای تصویب این طرح مجبور سازند.

به گزارش فارس، همزمان با خروج آخرین گروه پرسنل نیروی دریایی انگلیس از عراق پس از 8 سال ، "پل فلین " نماینده پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با شبکه روسی راشاتودی با اشاره به کشته‌شدن 179 سرباز انگلیسی و هزینه‌ یک میلیارد پوندی جنگ عراق، اعلام کرد جنگ عراق ارزش این همه هزینه را نداشت.

وی با اشاره به اینکه 200 نماینده پارلمان انگلیس بر ضد طرح جنگ عراق رای داده‌بودند، گفت: دولتمردان انگلیسی در اقدامی بی‌سابقه بدون رضایت شهروندان این کشور عملیات نظامی در عراق را آغاز کردند.

فلین تاکید کرد نمایندگان پارلمان انگلیس برای تصویب طرح جنگ عراق تحت فشار قرار داشته و تهدید شده بودند در صورت عدم همکاری صندلی‌های خود را از دست خواهند داد. همچنین تلاش‌های صورت گرفت که از طریق رشوه و فریبکاری آنها را برای تصویب طرح مجبور سازد.

این نماینده انگلیسی با اشاره به اینکه جنگ عراق بر اساس یک دروغ آغاز شد، تصریح کرد همه مدارک نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای فریب شهروندان انگلیسی و پارلمان این کشور صورت گرفت. تونی بلر به همراه بوش سعی کردند تا با ارائه مدرکی جعلی آتش جنگ در عراق را شعله‌ور سازند.

فلین در ادامه با اشاره به لشکرکشی انگلیس به افغانستان، افزود: در 5 سال اول حضور در افغانستان تنها 2 سرباز کشته شدند اما با لشگرکشی به استان هلمند در سال 2006، شمار تلفات ارتش انگلیس به 365 نفر رسید که این موضوع فاجعه‌ای برای ارتش محسوب می‌شود.

سرانجام پس از 8 سال اشغال خاک عراق توسط انگلیس، روز یکشنبه نیروهای این کشور خاک عراق را ترک کرده و به اشغال عراق برای همیشه پایان دادند.

دولت انگلیس در سال 2003 میلادی با 46 هزار نظامی در حمله‌ نیروهای ائتلاف به‌ دیکتاتور صدام شرکت کرد و به‌ مدت 8 سال استان بصره‌ و نیروی دریایی و بنادر مهم عراق را به‌ اشغال خود در آورده بود.



نظر شما :