ملا عمر در افغانستان است

۰۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۳۰۶۲ سرخط اخبار

رئیس سابق سرویس امنیت پاکستان شایعات مبنی بر عدم حمایتش از استراتژی غرب و آمریکا در افغانستان و یا کشته شدنش را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، حمید گل، رئیس سابق سرویس امنیتی پاکستان در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل گفت: شایعات مبنی بر ارتباط من با ملاعمر، رهبر طالبان صحت ندارد.

گل افزود: باید بگویم که این ادعاها رویا و تخیل است.

این مقام امنیتی سابق پاکستان افزود: ادعاها مبنی بر آنکه من به طالبان کمک می کنم و برای مثال موتورسیکلت دراختیار آنها قرار می دهم رویا و تخیل است. چرا که من تنها بحث مذاکره با طالبان را مطرح کردم از این رو این مساله باعث شده است که من را یک دشمن بدانند.

گل در پاسخ به این سوال که چرا شما مرتبا از طالبان حمایت می‌کنید و به دنبال به قدرت رسیدن دوباره آنها درافغانستان هستید ، گفت: حضور ملا عمر برای از سر گیری روند صلح افغانستان مهم است. اگر آمریکایی‌ها به دنبال پایان بخشیدن جنگ در افغانستان باشند آن هم بدون آنکه در این کشور هرج و مرج و آشوب بوجود آید باید با ملا عمر مذاکره کنند نه اینکه وی را بکشند.

این مقام امنیتی سابق پاکستان در ادامه بدون رد شایعات درخصوص کشته شدن ملا عمر گفت: کشته شدن رهبر طالبان منتفی نیست اما من می‌دانم که در چنین شرایط پرتنشی شایعات بسیار زیادی مطرح است. چیزهایی که بعدا دروغ بودن آنها مشخص می‌شود.

وی درادامه گفت: طالبان همچنان بخش اعظمی از افغانستان را تحت کنترل خود دارد. بنابراین علتی وجود ندارد که ملا عمر بخواهد در پاکستان مخفی شود. من حدس می‌زنم که ملا عمر در افغانستان است و از آنجا به طرح استراتژی‌های طالبان می‌پردازد.

گل در ادامه گفت: درست است که غرب به دنبال برقراری دموکراسی در افغانستان است اما اجازه بدهید که افغان‌ها خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی را می‌خواهند. انتقادهایی که از طالبان به دلیل اشتباهات آنها مطرح می‌شود درست است، اما طالبان شیاطین نیستند.

گل در ادامه در خصوص پیشنهاد رهبر طالبان به بن لادن، رهبر القاعده برای دادن مخفیگاه در افغانستان و تحت تعقیب بودن وی به اتهام اقدامات تروریستی گفت: این افراد که غرب آنها را تروریست می داند مبارزان آزادی هستند. من اطمینان دارم که دید مردم افغانستان در مورد ملا عمر با غربی‌ها متفاوت است.

گل در بخش پایانی مصاحبه خود افزود: دستگیری ملا عمر اکنون بهانه‌ای برای خروج هر چه سریعتر از افغانستان است.از این رو همه به دنبال شایعه پراکنی درباره کشته شدن ملاعمر هستند. اما شایعات مربوط به کشته شدن من اصلا درست نیست چرا که من همچنان زنده‌ام.



نظر شما :