جنگ داخلی در یمن وزیدن گرفت

۰۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۳۰۳۸ سرخط اخبار

یک روز پس از امتناع رئیس جمهوری یمن که برای سومین بار طرح کناره‌گیری خود را رد کرد، نیروهای یمن با هواداران بزرگ‌ترین قبیله درگیر شدند.

به گزارش فارس، پس از چند ماه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم یمن علیه علی عبدالله صالح، روز گذشته این کشور شاهد درگیری مسلحانه میان موافقان و مخالفان دولت بود.

منابع خبری از آغاز درگیری میان ارتش عبدالله صالح و هواداران شیخ صادق الاحمر، شیخ‌الشیوخ قبیله حاشد، بزرگ‌ترین قبیله قبایل یمن خبر دادند.

این درگیری یک روز پس از امتناع علی عبدالله صالح از امضای طرحی آغاز شد که شورای همکاری خلیج فارس به همراهی آمریکا و به عبارتی دیگر دوستان و متحدان او برای کناره‌گیری او از قدرت تهیه کردند ولی صالح به بهانه‌های مختلف از امضا کردن آن طفره رفت.

منابع خبری از یمن گزارش کردند که هواداران بزرگ‌ترین قبیله یمن تاکنون بر مراکز مهمی مانند وزارت بازرگانی و صنعت و مرکز توجیه و ارشاد تسلط پیدا کرده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در تاسیسات مهم دیگر کشور در صنعاء، در گرفته است.

این درگیری‌ها تنها چند ساعت پس از تهدید علی عبدالله صالح به جنگ داخلی آغاز شد و صالح اکنون الاحمر رئیس بزرگ‌ترین قبیله یمن را در مقابل خود می‌بیند که پیش از این به مردم پیوسته و خواستار کناره‌گیری صالح شده بود.

بنا بر این گزارش، شاهدان عینی اعلام کردند که هواداران الاحمر تاکنون 30 سرباز از نیروهای علی عبدالله صالح را بازداشت کرده‌اند.



نظر شما :