حمایت نمایندگان مجلس از آزادی اساتید و دانشگاهیان بحرین

۰۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۳۰۳۷ سرخط اخبار
فارس نوشت: فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مجالس عضو بین‌المجالس جهانی از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال بازداشت گسترده دانشگاهیان بحرین شدیداً انتقاد کرد، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
با سلام و آرزوی بهروزی برای شما نمایندگان مجالس عضو بین‌المجالس جهانی

روزها سپری می‌شود و سایه خشونت و جنایت علیه ملتی مظلوم همچنان ادامه دارد اما ملت بحرین علی‌رغم تمام فشارها و کشتارها همچنان همانند کوهی مستحکم برای تحقق خواسته‌های خود در قبال ظلم و جور ایستاده ‌است.

مردم مظلوم بحرین اگر چه این روزها دیگر امیدی به صدور بیانیه از سوی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی ندارند، اما وکلای ملت‌ها در مجالس کشورها، چون با رأی مستقیم مردم انتخاب شده‌اند از آزادی عمل لازم برای محکومیت جنایات رژیم آل‌خلیفه در بحرین برخوردار هستند و می‌توانند خونریزی‌ها در این کشور را محکوم کنند.

اگر چه اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور ملل متحد اعلام کرده است که هرگونه کشتار، سرکوب، بازداشت، شکنجه، تبعید، تجاوز به حریم خصوصی افراد، توهین به مقدسات مذهبی اشخاص، تخریب اماکن مذهبی، منع برگزاری مراسمات مذهبی و دینی و همچنین نقض آزادی اراده مردم در تعیین نوع و مدل حکومت نقض صریح حقوق بشر است اما عربستان سعودی در قضایای داخلی بحرین به‌صورت کاملاً خودسرانه و غیر قانونی دخالت کرده است، امری که مستوجب پیگیرد حقوقی در مجامع بین‌المللی می‌باشد.

عالیجنابان؛

در روزهای اخیر، رژیم آل‌خلیفه که هفته‌هاست از سوی نظامیان سعودی و اماراتی برای کشتار و سرکوب خواسته‌های اولیه یک ملت از همه امکانات نظامی و تبلیغاتی استفاده می‌کند، موج ضدیت با حقوق اولیه مردم بحرین را فراتر برده است.

آل‌خلیفه با همکاری آل‌سعود در روزهای اخیر با تنگ‌تر کردن حلقه آزادیخواهی ملت بحرین، اقدام به بازداشت گسترده اساتید و دانشگاهیان این کشور کرده است.

حقوق اولیه انسان‌ها حکم می‌کند که قشر فرهنگی در هر جامعه‌ای از آزادی لازم برای تحصیل و تدریس برخوردار بوده و در جهت ارتقاء سطح علمی جامعه گام برداشته و دانشجویانی کارآزموده را تحویل جامعه دهد، امری که متأسفانه رژیم آل‌حلیفه در روزهای اخیر با هجوم به خانه‌ها و نقض ماده 12اعلامیه‌ جهانی حقوق‌بشر مبنی بر اینکه «احدی در زندگی خصوصی و امور خانوادگی، اقامتگاه یا مکاتبات خود نباید مورد مداخله خودسرانه واقع شود و شرافت و اسم و رسمش نباید مورد حمله قرار گیرد» به بازداشت گسترده اساتید و دانشگاهیان این کشور اقدام کرده است.

نمایندگان محترم مجالس عضو کشورهای بین‌المجالس جهانی؛

ما نمایندگان پارلمان ایران و اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس از شما می‌خواهیم که در قبال بازداشت نخبگان علمی و دانشگاهی توسط آل‌خلیفه موضع‌گیری کرده و اجازه ندهید که حقوق مردم مظلوم بحرین، با سکوت مجامع بین‌المللی پایمال شود.

رژیم آل‌خلیفه و نظامیان سپر جزیره هم بدانند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال جنایات خونبار علیه ملت بحرین سکوت نکرده و تا آزادی اساتید و دانشگاهیان این کشور از زندان‌های مخوف این رژیم ساکت نخواهند نشست.

اسدالله عباسی
نائب‌ رئیس نمایندگی پارلمان ایران در بین‌المجالس جهانی و رئیس فراکسیون فرهنگیان پارلمان جمهوری اسلامی ایران

نظر شما :