تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و سوریه

۰۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۳۰۳۱ سرخط اخبار
وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در اقدامی برای تشدید فشار بر محور مقاومت در منطقه، به تحریم‌های خود علیه سوریه و ایران افزودند.
 
به گزارش فارس، شبکه خبری «بی‌بی‌سی» روز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) تحریم حدود 100 شرکت و بانک ایرانی را آغاز کرده است.

خبرگزاری آلمان امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا توافق اولیه برای این اقدام را به عمل آورده است و قرار است 5 شخصیت به همراه یکصد شرکت ایرانی تحریم شوند.

یک مقام دیپلمات در این اتحادیه تصریح کرد که شرکت‌های تحریم شده، شعبه‌هایی از شرکت‌هایی است که پیش از این تحریم شده بودند و برخی افراد از لحاظ صدور ویزا در لیست تحریم قرار گرفتند.

خبرگزاری آلمان افزود: وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز همچنین بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و دیگر سران این کشور را بار دیگر تحریم و اموال آنان را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بلوکه کردند.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند این کشورها به بهانه ناامنی در سوریه در حال بلوکه کردن دارایی‌های این کشور هستند؛ همچنانکه دارایی‌های ملت مصر و لیبی را به بهانه اقدامات حسنی مبارک و معمر قذافی در سرکوب مردم بلوکه کردند.

بنا بر این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم شخصیت‌هایی از نظام حاکم در بلاروس و چند شرکت لیبیایی را به بهانه مقابله با قذافی تشدید کردند.

نظر شما :