صالحی: ایران می‌تواند دوست مطمئنی برای چین باشد

۰۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۳۰۱۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای چینی‌اش در پکن دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای ، بین‌المللی و روابط دو جانبه دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دو روزه خود به چین صبح امروز (دوشنبه) با یانگ جیه‌چی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار گفت: انتظار دارم در این دیدار درباره روابط ایران و چین ، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با شما صحبت و گفت‌وگو کنیم.

وی با ابراز امیدواری و با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به پکن ادامه داد: ‌این سفر دستاوردهای مهمی را به همراه دارد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سفر به پکن گفت: این سفر برای اولین بار به طور رسمی از زمان عهده‌گیری این مسوولیت انجام شده است. چین وایران دو کشور باستانی هستند که بیش از چند هزار سال تاریخ دارند چین در شرق آسیا یک کشور اثرگذار و ایران در غرب آسیا یک کشور مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه های مهم ایران و چین این دو کشور می‌توانند با کمک به یکدیگر مسائل مهمی را مطرح کنند و در رابطه با مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای صحبت کرده و رایزنی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: چین به عنوان کشور نوظهور اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است و ایران به عنوان یک کشور مستقل و دارای منابع انرژی می‌تواند یک دوست مطمئن برای چین باشد.

پس از این اظهارات از سوی دو طرف مذاکرات دو جانبه پشت درهای بسته بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.


نظر شما :