چین مذاکره را بهترین روش حل پرونده هسته‌ای ایران می‌داند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۲۷۱۸ سرخط اخبار

نماینده دائم چین در سازمان ملل با اذعان به نبود انحراف در برنامه های اتمی ایران، تاکید کرد :ادامه مذاکرات دیپلماتیک بهترین روش برای حل مسایل با تهران است. 

 لی بادانگ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: ما همواره به استراتژی تعامل و مذاکره با ایران اعتقاد داشته ایم و از آن حمایت کرده ایم .

وی با بیان اینکه مذاکرات دیپلماتیک با تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد : به طور یقین تعامل با ایران به فرمولی می انجامد که می تواند مسایل موجود را حل کند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل یادآور شد: ما تمایل خوبی برای مذاکره با ایران داریم و فکر می کنم می توانیم به راه حل مناسبی برسیم.

لی بادانگ خطاب به برخی کشورهای عضو گروه 1+5 توصیه کرد: حتی در صورت اختلاف سلیقه هم بهتر است که در مذاکرات آتی شرکت کنید.

وی در پاسخ به این سووال که چرا با وجود اینکه بارها آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عدم انحراف در برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران صحه گذاشته، باز هم برخی از اعضا به دنبال اعمال تحریم بر ضد تهران هستند، گفت:به طور یقین ما تحریمهای دیگری بر ضد ایران نخواهیم داشت هر چند که در شورای امینت در این مورد تصمیم گیری می شود.

براساس درخواست کاترین اشتون مسوول سیاسا خارجی اتحادیه اروپا و پاسخ مثبت سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ،به زودی مذاکرات ایران با گروه 1+5 از سرگرفته می شود.



نظر شما :