لاریجانی: بن‌لادن نیازمند محاکمه‌ای منصفانه بود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۵ کد : ۱۲۷۱۰ سرخط اخبار
دبیر شورای حقوق بشر ایران اعلام کرد که اسامه بن لادن سرکرده القاعده نیازمند محاکمه‌ای منصفانه بود، نه اینکه توسط نیروهای آمریکایی یک‌طرفه اعدام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس اعلام ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، محمدجواد لاریجانی پس از دیدار با ابراهیم ابراهیم ـ معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ـ اظهار کرد: قانون بین‌الملل این مساله را منع می‌کند. این کار علیه عدالت و انصاف است. حتی این رسواترین تروریست هم باید تحت محاکمه قرار می‌گرفت و از یک دادگاه منصفانه برخوردار می‌شد تا از خود دفاع کند.

وی ادامه داد: ایران سال‌ها قبل از یازدهم سپتامبر با القاعده می‌جنگید و آمریکا سال‌ها به این گروه کمک می‌کرد. این گروه پس از یازدهم سپتامبر، به مظهر شیطان تبدیل و اتهاماتی علیه آن ساخته شد.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور بین‌الملل ضمن انتقاد از کشورهایی که خود را رهبران مبارزه علیه تروریسم می‌دانند، اظهار کرد: نمی‌خواهیم این گروه‌ها را بی‌گناه جلوه دهیم بلکه باید با تروریسم در سراسر دنیا جنگید.

لاریجانی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری در دنیا نباید خود را در جایگاهی قرار دهد که یک نفر را بازجویی، متهم و در مورد وی قضاوت کند و در نهایت به طور یک‌جانبه حکم را به اجرا گذارد.
 

نظر شما :