آمریکا از همسران و فرزندان بن‌لادن بازجویی کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۲۷۰۹ سرخط اخبار
منابع خبری در دولت‌های آمریکا و پاکستان گفتند که افسران اطلاعاتی آمریکا تحت نظارت سازمان اطلاعات پاکستان از سه همسر بن لادن بازجویی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.‌ان.ان، یک مقام بلند پایه آگاه در دولت پاکستان و دو مقام دولتی آمریکا تاکید کردند که این سه زن در جریان بازجویی توسط آمریکایی‌ها رفتاری خصمانه با آنها داشته‌اند و مسن‌ترین همسر بن لادن به نمایندگی از دیگر همسران وی صحبت می‌کرده است.

این مقامات گفتند که اعضای سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) نیز همراه با افسران اطلاعاتی آمریکا در اتاق بازجویی حضور داشته‌اند.

آمریکایی‌ها درخواست کرده بودند که سه همسر بن لادن را به طور جداگانه بازجویی کنند تا بتوانند در صورت امکان تناقض‌های موجود میان سخنان آن‌ها را مشخص کنند.

این سه مقام یاد شده تایید کردند که این بازجویی اطلاعات جدیدی را به همراه نداشته‌ است.

آنها گفتند که این بازجویی در همان آغاز فرآیند بازجویی‌ها از این سه زن انجام شده است.

هر سه این مقامات اظهار داشتند که به رغم برخی اختلافات میان آمریکا و پاکستان، دو کشور به طور مستمر با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند.

روز سه شنبه، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان، به شبکه سی‌.ان.‌ان گفت که آمریکا می‌تواند به فرزندان و بیوه‌های بن لادن دسترسی داشته باشد.

بازجویی از همسران بن لادن تنها خواسته آمریکا از پاکستان نیست.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که آمریکا همچنین می‌خواهد وسایلی که پاکستانی‌ها پس از عملیات نیروهای آمریکایی از محل عملیات جمع آوری کرده‌اند در اختیار داشته باشد.

رحمان مالک در مصاحبه خود به سی.‌ان.‌ان گفت: اگر پاکستان چیزی برای پنهان کردن داشت، آیا فکر می‌کنید که اصلا به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد به بیوه‌ها و فرزندان بن لادن دسترسی پیدا کنند؟

وی این تصمیم را دلیلی خواند که ثابت می‌کند پاکستان به وضوح هیچ اطلاعی از اینکه بن لادن در مجتمعی در ابیت آباد پاکستان زندگی می‌کند، نداشت. 

نظر شما :