سیگنال‌های مشایی برای دیدار با نمایندگان امریکا

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۲۶۴۴ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای درباره مشایی و تحرکات او برای رابطه با آمریکا نوشت: منابع اعلام کرده‌اند که مشایی چندین سیگنال ارسال کرده است که وی می‌خواهد با نمایندگان آمریکایی دیدار کند.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم "دیوید ایگناتیوس " درباره مشایی و تحرکات او برای رابطه با آمریکا نوشت: منابع اعلام کرده‌اند که مشایی چندین سیگنال ارسال کرده است که حاکی از این امر است که وی می‌خواهد با نمایندگان آمریکایی دیدار کند.

این روزنامه با بیان اینکه "اسفندیار رحیم مشایی " گزینه بعدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است نوشت: در ماههای اخیر، گفته می‌شود که مشایی یکسری ارتباطاتی را با هدف بازکردن گفت‌وگوها با آمریکا آغاز کرده است.

این روزنامه ادامه داد: گرچه اوباما هرگز از پیشنهاد گفت‌وگو با ایران کنار نکشیده است اما برای آمریکا بسیار خطرناک است که با یک حزب و فرقه خاص در ایران وارد تعامل شود.

واشنگتن پست در ادامه می‌افزاید: مقامات آمریکایی می‌گویند که تاکنون نشستی صورت نگرفته است و احتمالا این بدان دلیل است که واشنگتن دقیقا نمی‌داند که مشایی نماینده چه کسی است و دستور کار وی برای گفت‌وگو با آمریکا چه می‌تواند باشد.

این روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: یکی از مقامات ارشد دولت ایران می‌گوید: تاریخ روابط ایران و آمریکا مالامال از تماس‌هایی است که به شکست منتهی شده است و در تمامی آن تماس‌ها آمریکا با یک حزب خاص یا یک واسطه که قدرت انتقال پیام کافی نداشته است وارد گفت‌وگو شده بود.

مشایی بعنوان یکی از اپراتورهای باهوشی است که به تشکیلات روحانیت بدبین است که البته این بدبینی دو جانبه است.



نظر شما :