برای ارتباط با مصر نباید عجله کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۲۵۸۵ سرخط اخبار
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی از توطئه‌های صهیونیست‌ها برای مقابله با برقراری ارتباط بین ایران و مصر خبر داد و گفت: به‎نظر من نباید در ایجاد ارتباط میان دو کشور برادر ایران و مصر عجولانه عمل کرد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به حوادث اخیر مصر که رسانه‌های غربی با شانتاژ آفرینی تلاش کردند با مقصر جلوه دادن مسلمانان اقلیت‌های دینی را در این کشور علیه مسلمانان تحریک کنند، گفت: عوامل خارجی قطعاً در حوادث اخیر مصر دست دارند.

وی در بیان چرایی این گفته خود که عوامل خارجی در درگیری اخیر مصر دست‌ دارند، افزود: با توجه به فضای گسترده ضدصهیونیستی که در قاهره و سراسر مصر ایجاد شده و مردم در تجمع‌های عظیم و میلیونی خود خواستار قطع هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی هستند و از طرفی هم حضور چند ده ساله صهیونیست‌هایی چون مبارک در رأس قدرت مصر، دلیل اصلی موساد برای ایجاد درگیری‌ میان مسلمانان و مسیحی‌ها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مردم مصر به ویژه جوانان باید با هوشمندی اسلامی به توطئه صهیونیست‌ها توجه داشته باشند تا در مسیر توطئه آنها قرار نگیرند چرا که حوادث اخیر مصر توطئه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی مصر است.

بروجردی در ادامه خطاب به مردم و مسئولان مصری گفت: در جمهوری اسلامی ایران در طول سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کلیه اقلیت‌های دینی در ایران در نهایت امنیت و آزادی زندگی می‌کنند به طوری که حتی دولت ایران به آنها کمک نیز می‌کند.

وی فزود: با توجه به اینکه آقای بت‌کلیا نماینده آشوری‌‌ها در مجلس شورای اسلامی دبیرکل اتحادیه جهانی آشوری‌‌ها هم هست و مقر این اتحادیه هم در ایران واقع شده است لذا مجلس و دولت همواره بودجه‌ای مجزا برای آشوری‌ها در نظر می‌گیرند.

بروجردی در ادامه از انقلابیون مصری خواست که با وفاق ملی و به صورت یک‎پارچه در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و با کنترل کردن توطئه‌ها اجازه ندهند که صهیونیسم‌ به سدی در برابر انقلاب مصر تبدیل شود.

وی همچنین از توطئه‌های صهیونیست‌ها برای مقابله با برقراری ارتباط بین ایران و مصر خبر داد و گفت: به نظر من نباید در ایجاد ارتباط میان دو کشور برادر ایران و مصر عجولانه عمل کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه مسیر روابط ایران و مصر در سیر تکاملی خودش قرار دارد، تصریح کرد: لازم می‌دانم از موضع آقای طنطاوی در جایگاه ریاست جمهوری و از موضع آقای نبیل العربی که به عنوان وزیر خارجه در چندین نوبت در خصوص ایجاد رابطه متقابل ابراز علاقه کرده است، تشکر کنم.

بروجردی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که رابطه ایران و مصر مسیر خودش را طی خواهد کرد البته باید بگویم که در این زمینه توطئه‌های بسیاری طراحی شده است که با هوشمندی مسئولان و ظرفیت عظیمی که در دو ملت مسلمان ایران و مصر وجود دارد، این توطئه‌ها به جایی نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان رابطه ایران و مصر را به نفع امت اسلامی و همه مسلمانان دانست و بر هوشمندی لازم برای مقابله با توطئه‌‌ها بار دیگر تأکید کرد.

نظر شما :