امارات به دنبال توسعه روابط با ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۲۵۷۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه امارات در دیدار همتای ایرانی خود بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها به ویژه در حوزه تجارت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، راههای توسعه مناسبات سیاسی جمهوری اسلامی ایران و امارات، زمینه‌های افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری و آخرین تحولات منطقه و راههای برون رفت از این مشکلات در دیدار علی اکبر صالحی و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات که روز یکشنبه در ابوظبی صورت گرفت، صالحی به جایگاه امارات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نشانه آن را حجم 25 میلیارد دلاری تجارت میان دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود ظرفیتهای مشترک برای افزایش همکاریها، ضرورت تبادل و رفت و آمد بیشتر هئیتها در سطوح مختلف و استمرار رایزنیهای فیمابین را در این راستا یادآور شد.

وی برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و همچنین کمیسیون مشترک کنسولی را در آینده نزدیک برای تنظیم و پیشبرد روابط و همکاریهای طرفین مهم توصیف کرد و افزود: دو طرف باید در جهت تقویت روابط گام بردارند.

صالحی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ابراز امیدواری کرد مشکل بحرین هر چه زودتر در چارچوب سیاستهای حکیمانه و داهیانه با رویکرد تامین مطالبات مشروع مردم و خروج نیروهای خارجی حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت فراوان سفر صالحی در این برهه زمانی گفت: حضور شما را در خانه دوم و در میان برادران خود خیر مقدم می‌گوئیم.

وی تأکید کرد که روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم و از اولویت خاصی برخوردار است و دیدار شما از امارات بیانگر این حقیقت است.

شیخ عبدالله با اشاره به وجود سیصد پرواز در هفته میان ایران و امارات، تقویت روابط میان دو کشور و شورای همکاری خلیج فارس را مورد توجه قرار داد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک و ابراز خرسندی از برگزار مرتب کمیسیون مشترک کنسولی تصریح کرد: مائلیم روابط را با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها به ویژه حوزه تجارت توسعه دهیم.

یخ عبدالله با تشریح مواضع کشورش در خصوص تحولات بحرین ابراز امیدواری کرد این مشکل با اتخاذ رویکردی حکیمانه و با اهتمام به مطالبات مردم بحرین حل و فصل شود و هرچه زودتر زمینه مذاکره و گفتگو در این کشور فراهم آید.

وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب پس از دیدار از امارات و گفت‌وگو با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور به ایران بازگشت.

وزیر امورخارجه کشورمان هفته گذشته نیز سفری به قطر و عمان داشت.


نظر شما :