مصلحی: براساس اطلاعات ما بن لادن چندی قبل به دلیل بیماری فوت کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۴ کد : ۱۲۵۶۲ سرخط اخبار

وزیر اطلاعات اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دقیق بن لادن چندی قبل به دلیل بیماری فوت کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، عصر امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر کشتن بن لادن و این‌که به نظر وی چقدر این ادعا صحت دارد؟ گفت: اگر واقعا دستگاه نظامی و اطلاعاتی آمریکا بن لادن را دستگیر یا کشته است، چرا آن را نشان نمی‌دهد و چرا جنازه‌ی آن را به دریا انداخته است.

وی ادامه داد: وقتی ما ریگی را دستگیر کردیم او را نشان دادیم و مصاحبه‌ای نیز از او پخش کردیم.

وزیر اطلاعات افزود: به نظر ما اقدامی که آمریکایی‌ها با دیکتاتوری رسانه‌ای در حال انجام آن هستند، در واقع هدفش این است که بیداری صورت گرفته در منطقه را با انتشار چنین اخباری تحت‌الشعاع قرار دهند و در واقع با دیکتاتوری رسانه‌ای چنین کاری را انجام می‌دهند و از طرف دیگر بخش قابل توجهی از این کار را نیز به منظور و با هدف حل مشکلات داخلی خودشان از جمله مشکلات اقتصادی‌شان انجام می‌دهند. گرچه اجازه نمی‌دهند با دیکتاتوری رسانه‌ای که دارند این مشکلات به بیرون ارایه شود و در واقع فرافکنی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما اطلاعات دقیقی داریم که بن لادن مدتی قبل به دلیل بیماری فوت کرده و در قید حیات نیست و اسناد و اطلاعاتمان در این ارتباط قابل توجه است.

وزیر اطلاعات که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی در ارتباط با امنیت غرب و شرق کشور و مرزهای این منطقه ادامه داد: وضعیت امنیتی‌مان در غرب کشور خوب است. با اقدامات خوبی که در این راستا انجام گرفته است و مجموعه‌ی قرارگاه و دیگر عزیزانی که در این ارتباط مسوولیت دارند، کنترل‌های مناسب را بر گروه‌های مختلف که در آن منطقه فعال هستند و بخشی از آنها در حال انهدام هستند داریم و نه فقط در منطقه‌ی غرب کشور، بلکه در شرق کشور نیز وضعیت خوبی داریم و امنیت خوبی حاکم است. علی‌رغم طراحی‌های مختلفی که دشمنان انجام دادند بحمدالله تسلط خوبی داریم.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که شما گفتید بر گروه‌هایی که در غرب کشور فعالیت دارند نظارت دارید و این گروه‌های تروریستی چه گروه‌هایی هستند؟ گفت: گروه‌های مختلفی هستند. برخی از اینها ته‌مانده گروه‌هایی هستند که از اول انقلاب، مقابله با انقلاب را شروع کردند و فعالیت‌های مذبوحانه‌ای انجام می‌دهند.

مصلحی هم‌چنین در مورد فعالیت‌های گروه جندالشیطان گفت: جندالشیطانی که با ریگی بود دیگر نیست و به این توجه کنید.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که یعنی شما می‌فرمایید اینها از گروه ریگی جدا هستند؟ گفت: نه، ته‌مانده همان‌ها هستند، ولی نمی‌خواهند بگویند که ما تمام شده‌ایم.



نظر شما :