طرح آمریکا برای اسکان موقت منافقین در عراق

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۳ کد : ۱۲۵۲۴ سرخط اخبار

آمریکا برغم پافشاری بغداد مبنی بر اخراج گروهک منافقین از خاک عراق، طرح جدیدی را برای اسکان موقت ساکنان کمپ اشرف در عراق تدوین کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز "، آمریکا طرح جدیدی را برای حمایت از پادگان اشرف که محل اختفای منافقین است، تدوین کرده است.

بر اساس این طرح، ساکنان این کمپ به یک مکان جدید در عراق منتقل خواهند شد و تا زمان اعطای تابعیت به این افراد در یک کشور سوم، در همان منطقه باقی خواهند ماند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که این طرح با هدف جلوگیری از بروز هرگونه اقدام خشونت‌بار در اردوگاه اشرف که اخیرا شاهد درگیری بوده است، تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، دولت عراق در حال بررسی طرح پیشنهادی آمریکا است.

بنا بر طرح پیشنهادی آمریکا، ساکنان اشرف که بالغ بر 3400نفر هستند در مکانی به پیشنهاد دولت عراق بطور موقت اسکان داده خواهند شد تا زمینه برای خروج نهایی آنها از این کشور و پناهنده شدن آنها به یک کشور سوم فراهم شود.

اعضای گروهک تروریستی منافقین علاوه بر تلاش‌های هدفمند برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، در سرکوب قیام مردم عراق در سال 1991 شرکت داشتند و هنوز هم به کشتار عراقی ها، تحریک مردم و کمک به سران رژیم بعثی سابق مبادرت می کنند و قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که این کشور پایگاهی برای هیچ‏یک از گروههای تروریستی به منظور اقدام علیه همسایگان نیست.

دولت عراق اخیرا بر ضرورت خروج نیروهای گروهک تروریستی منافقین از این کشور و بسته شدن این اردوگاه به طور کامل تاکید کرده است. بغداد علت این امر را دست داشتن اعضای این گروهک در جنایات علیه مردم عراق در دوره رژیم سابق و قرار گرفتن آن در لیست سازمان های تروریستی از سوی دولت عراق و سازمان های بین الملی اعلام کرده است.

* تظاهرات مردم عراق برای خروج منافقین از خاک این کشور

بیش از هزار عراقی دیروز در مقابل پادگان اشرف مقر عناصر مجاهدین خلق (منافقین) تجمع کردند و خواستار اخراج اعضای این گروهک تروریستی از خاک عراق شدند.

تظاهرات‌کنندگان که‌ از استان‌های مختلف عراق به ناحیه "الخالص " در 80 کیلومتری شمال بغداد آمده بودند و در میان آنها رهبران عشایر، شخصیت‌های دینی، زنان نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان علاوه بر پرچم‌های عراق پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم که گروهک تروریستی مجاهدین خلق را از کشور اخراج کند " و "مجاهدین خلق و تروریسم یک دست واحد علیه ملت عراق هستند "

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعار می‌دادند: "با جان، با خون، فدای تو می‌شویم ای عراق ".

بر اساس این گزارش یکی از زنان ایرانی که خواست نامش فاش نشود و در میان تظاهرات‌کنندگان حضور داشت، گفت: برادرم در داخل پادگان است. وی زمانی عضو این سازمان بوده اما اکنون می‌خواهد آن را ترک کند و به کشورش بازگردد اما مسئولان پادگان مانع خروجش از کشور می‌شوند.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی ارتش عراق اقدام به ایجاد دیواری میان تظاهرات‌کنندگان و عناصر منافقین کردند.

"عمار التمیمی " مدیر دفتر جریان صدر در استان "دیالی " در این‌باره گفت: این سازمان باید از دیالی اخراج شود زیرا تروریستی است و دارای نیروهای مسلحی است که در عراق فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه از اینکه آمریکا قصد دارد گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمانهای تروریستی حذف کند و اجازه فعالیت مجدد به آنها بدهد، ابراز شگفتی کرد.

نظر شما :