کلینتون: اموال بلوکه شده قذافی به نفع مردم لیبی استفاده می شود

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۲۵۱۱ سرخط اخبار

آمریکا که به بهانه تحت فشار قرار دادن حاکم لیبی، اموال این کشور را مصادره کرده است، اعلام کرد که از اموال بلوکه‌شده قذافی به نفع مردم لیبی استفاده می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "کریستین‌ساینس‌مانیتور "، "هیلاری کلینتون "، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در نشست گروه 22 کشوری تماس لیبی، اعلام کرد: آمریکا بخشی از 30 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده قذافی را آزاد و از آن بر علیه رژیم و جهت کمک به انقلابیون لیبیائی و تامین خواسته‌های آنها استفاده می کند.

آمریکا پیشتر به بهانه اعمال فشار به قذافی، اموال مردم لیبی را مصادره کرده بود.

ایتالیا نیز که میزبانی برگزاری این نشست را برعهده داشت، از ایجاد یک سرمایه مالی و بین‌المللی موقت برای تامین خواسته‌های مردم لیبی و شورای ملی انتقالی که قرارگاه آن در "بنغازی "، شهر شرقی لیبی قرار دارد، خبر داد.

خبر ایجاد سرمایه مالی بین‌المللی موقت برای تامین خواسته‌های مردم لیبی در شرایطی اعلام شد که برخلاف فرانسه، ایتالیا، قطر و چند کشور دیگر، آمریکا هنوز شورای انتقالی لیبی را به عنوان دولت قانونی و مشروع لیبی به رسمیت نشناخته است.

نشست روز گذشته رم در شرایطی برگزار شد که ناتو و هم‌پیمانان آن در تلاشند تا با تشدید حملات هوایی و اعمال تحریم‌های شدیدتر اقتصادی و حمایت از انقلابیون لیبی، قذافی را تحت فشار قرار دهند.

نظر شما :