بوش پیشنهاد اوباما را رد کرد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۹ کد : ۱۲۴۷۹ سرخط اخبار
رئیس‌جمهور سابق آمریکا که آغازگر اصلی جنگ به‌اصطلاح علیه ترور در جهان بود، در اقدامی که نشان از اختلاف میان سران آمریکا دارد، دعوت "باراک اوباما " برای حضور در مراسم کشته شدن "اسامه بن‌لادن " سرکرده شبکه تروریستی القاعده در نیویورک را رد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جرج بوش " رئیس‌جمهور سابق آمریکا دعوت "باراک اوباما " برای حضور در مراسی که به دلیل کشته شدن بن‌لادن قرار است روز پنج شنبه در نیویورک و در محل برخورد هواپیما به برج‌های آمریکا در سپتامبر 2001 برگزار شود، را رد کرد.

بنا بر این گزارش، قرار است "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه در مراسمی به مناسبت کشته شدن "اسامه بن‌لادن " سرکرده گروه تروریستی القاعده که آمریکا مدعی است وی را کشته است، در منهتن نیویورک شرکت کند، اما بوش اعلام کرده است که دعوت اوباما را رد می‌کند و در این مراسم حاضر نمی‌شود.

"دیوید شرزر " سخنگوی بوش اعلام کرده است: با وجود دعوت رسمی از رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای حضور در این مراسم، وی تصمیم گرفته است تا این دعوت را رد کند.

یک مقام رسمی کاخ‌سفید نیز تأیید کرد که بوش به این مراسم دعوت شده است، اما قادر نیست به نیویورک برود.

اوباما چند روز پیش کشته شدن "اسامه بن‌لادن " سرگرده شبکه تروریستی القاعده را در عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان اعلام کرد، اما همچنان شبهات بسیاری درباره نحوه کشته شدن وی و همچنین صحت این ادعا وجود دارد.

نظر شما :