وزیر دفاع: اصل خبر کشته شدن بن لادن مشکوک است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۲۴۷۸ سرخط اخبار
وزیر دفاع با مشکوک دانستن اصل خبر کشته شدن بن لادن گفت: با اعلام این خبر دیگر دلیلی برای ماندن امریکایی‌ها در منطقه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت با اشاره به خبر کشته شدن بن لادن گفت: آمریکایی‌ها تلاش زیادی برای انجام این کار کردند، اما اگر در خبر و مسائل مربوط به این موضوع دقیق‌تر شویم این مسئله در حقیقت شکست بزرگی برای آمریکایی‌ها بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با ادعای کشتن بن لادن به افغانستان سپس عراق لشکر کشی کرده و در ادامه در پاکستان نیز وارد شدند و در این لشکر کشی‌ها بر اساس برخی آمارها بیش از یک میلیون کشته و هزار میلیارد دلار هزینه و 10 سال جنگ بر این ملت‌ها تحمیل کرد که همه اینها با ادعای کشتن یک نفر بود که اگر فرض کنیم این ادعا درست باشد این قدرت آمریکا است. آیا برای آنها پیروزی است؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تحمیل این همه خسارت به ملت‌های منطقه به خاطر کشتن یک نفر جز شکست برای آمریکا نیست، گفت: اصل خبر کشته شدن بن لادن مشکوک است چرا که ادعا می‌کنند جسد او را در دریا انداخته‌اند در حالی که باید گفت چرا اجازه ندادند یک ناظر بی‌طرف به این موضوع نظارت داشته باشد که همه آنها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در مسائل استراتژیک خود دچار مشکل شدند.

سردار وحیدی در تحلیل آینده حضور آمریکا در منطقه نیز خاطرنشان کرد: دیگر این کشور فلسفه‌ای برای ماندن در منطقه ندارد و القاعده می‌بایست راهی برای خروج از این بن‌بست برای خود پیدا کند.

وی همچنین در مورد پروژه‌های این وزارتخانه برای بهره‌برداری اظهار داشت: در وزارت دفاع، تولید موشک کروز ظفر و پروژه های دیگر مربوط به حوزه پدافند هوایی را در دستور کار داریم که در آینده نزدیک به انجام می‌رسد.

نظر شما :