مخفیگاه «بن لادن» جاذبه گردشگری می‌شود

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۲۴۷۳ سرخط اخبار
ایسنا- در شرایطی که چند روز از حمله کماندوهای آمریکایی به مخفیگاه «بن لادن» در «پاکستان» و مرگ وی می‌گذرد، شهر «آبیت‌آباد» و ویلای محل زندگی وی به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.

به گزارش هندو، از روز گذشته هزاران گردشگر برای تماشای مخفیگاه بن لادن راهی پاکستان و شهر آبیت‌آباد شده‌اند، این در حالی است که فعالیت گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر در پاکستان و سیل سال گذشته، در حدود یک میلیارد روپیه به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد کرده‌اند.

اسامه بن محمد بن عوض بن لادِن (تولد 1955 یا 1957 در ریاض، عربستان سعودی ـ مرگ 2 مه 2011 آبیت‌آباد، پاکستان) یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود.

اسامه بن لادن در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های 7 اوت 1998 در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole) و حملات 11سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت. وی در تاریخ 2 می 2011 توسط ارتش ایالات متحده آمریکا در پاکستان کشته شد.

صنعت گردشگری پاکستان در سال 2005 نیز با تراژدی وقوع سیل و زلزله‌ی مرگبار مواجه شد که این دو حادثه نیز نقش چشم‌گیری در کاهش گردشگران این کشور داشتند.

هرچند پاکستان از جاذبه‌های متنوع گردشگری بهره می‌برد، ولی در سال‌های گذشته، بخش اعظم گردشگران این کشور، گردشگران زمستانی بودند که برای اسکی و صعود به مرتفع‌ترین کوه‌های جهان به این کشور سفر کرده‌اند.

این در حالی است که از بین 14 کوهی که در جهان ارتفاع آنها بیش از 8000 متر است،‌ 5 کوه در پاکستان‌ واقع شده‌اند.

در سال‌های گذشته و در تعطیلات سال نو میلادی، دره‌ی «سوآت» که بین گردشگران به «سوییس پاکستان» شهرت داشت، میزبان هزاران گردشگر زمستانی بود که برای ورزش اسکی به این منطقه سفر می‌کردند.

کارشناسان صنعت گردشگری بر این باورند که در میان کشورهای جهان کم‌تر کشوری را می‌توان یافت که در تمام فصول سال، جاذبه‌ی گردشگری برای جذب گردشگران داشته باشد؛ ولی پاکستان در شرق آسیا با چهار فصل زیبای خود، کشوری است که گردشگران در تمام‌ ایام سال بهانه‌ای برای سفر کردن به آن دارند.


نظر شما :